Forum > Färdiga produktioner

mahan - MY KINGDOM

<< < (6/7) > >>

cykeln:
Allt blir klart utom korven som har två
Den tajta kören är väl ok då ra  :D
Lite mindre reverb/rymd
ett klassisk bluesavslut
and it´s rolling

Harmonica mike:
Japp Johan,nu är munspels lirarn nöjd.

Mixen på plats.

Jag hade gärna lirat lite på denna men Bb är ingen favvo tonart för min munspels lådda.Åtminstone låter det Bb i mina öron,inte kollat med pianot,och munspelare lirar på kvínter i andra position vilket detta är.Då hamnar jag i "blås väder" eller rättare sagt blås världen där kornettister och trumpetare(inte såna som bankar på skinn utan såna som blåser i mässings prylar) brukar hålla till  :)

Jag saknar rätt spel för tonarten,trist men så är det.Be nån av gura lirarna hjälpa dig med ett avvägt och balanserat solo,inge gitarr olja bara utan lugnt och fint - det skulle sitta som en smäck.

I övrigt så är det klart tycker Boden med omnejd.

Mvh
Micael

Emulator:
nejnejnej!

Nu låter du ju så jävla skönt cool och elak i leadsången, trummor och gitarr sitter som gjutna, nästan allt låter blues. skitigt och fint.

så kommer O´bbnas gladreggae-kör in och livar upp låten  :wacko: Inte fel alls, riktigt bra lagda körer, snyggt mixade och allting.

Men jag skulle tagit bort dem. blivit rik på blueslåten, och släppt tillbaka dem i liveversionen på wembley.

Gillar verkligen din nya råare sångstil! mycket bra, men gör körkillarna lite mer arga också, eller lås in dem i bastun tills det blir wembley :)

Missförstå mig rätt, det är verkligen bra... men jag gillar mer och mer den elaka mahan :)

nog iallafall något av ditt bästa när det kommer till spel, inspelning, sång, och mix trots allt.

oceanmusic:
Lyssnar på v3 och det är gött mos! :) Dina produktioner som vanligt väldigt proffsiga och välgjorda så cudos för det! :)

MEN, jag tycker att det haltar lite grann med rytmen eller synken, känns som om hammocken gungar olika på höger och vänster sida. Vet inte om liknelsen säger dig något men det så jag upplever det hela. Jag är inte heller tokhemma i genren men det kanske skulle funka med ett någon naknare arr? Det känns liiiiite Phil Spector över det hela just nu, även om det är rackarns snyggt.

Dividend:
SNyggt hantverk!

Gött mos, som sagt. :)

(Skitkommentar men uppmuntrande ord är ju kul :)

Gillar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion