Forum > Färdiga produktioner
mahan - MY KINGDOM
91:an:
Låter så naturligt och lekande lätt. Det känns verkligen att du är hemma. Körerna är kryddan i låten tycker jag, som får den att sticka ut. Vad är det för trummor? Det låter väldigt levande, spelar/programmerar du själv? Är det elbas eller samplad?
mahan:
--- Citat från: cykeln skrivet 31.01.2009, 22:23:55 ---Nice!
Ett skönt gung du fått till här
Jag skulle vilja suttit med och skrålat i kören - lite allsångsblues över verket.
Min invändning är att kören (som är bra) låter lite för polerat - skulle vilja att den spretade lite mer
i övrigt är det hög mysfaktor!
--- Slut citat ---
Tackar så mycket för den !
Ha haaa, sällan blir man nitad för att ha för polerade körer :D
Men jag förstår vad du menar, kanske borde ha bjudit kören på varsin kagge med whisky innan bandaren slogs på!
Släpper in en ny version om en stund... nog med samma kör men aningen reducerad sologitarrist!
tack för lyssning! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: 91:an skrivet 31.01.2009, 23:26:28 ---Låter så naturligt och lekande lätt. Det känns verkligen att du är hemma. Körerna är kryddan i låten tycker jag, som får den att sticka ut. Vad är det för trummor? Det låter väldigt levande, spelar/programmerar du själv? Är det elbas eller samplad?
--- Slut citat ---
Tjena 91:an!
Skitkul att du gav dig tid att lyssna på lite "gammelbluesgospel", tror det ligger som genre här! :D
TRummorna då, lirar med ett Roland TD-3 moddat set BILD och det kör jag via Addictive Drums, det bästa i trumpluggväg som för tillfället finns på marknaden, enligt min åsikt, lätt rattat och great sounds!
Och elbasen då, det är en LTD/Esp B-405 femsträngad bas BILDER SOM BEVIS, har länge tänkt byta den mot Fender Jazz bas men kommit till att B-405:n har way better sound! Så svar på din fråga... inga samplingar, allt e "hemgjort" :)
Tack för lyssningen o kommentaren, det värmde!
h. johan
mahan:
BUMP chaga chaga!
Ny version upp i tråden!
Alla era önskemål är inplockade i denna version!
Är den nu färdig eller ska mina blodiga fingrar nödgas tas i bruk åter igen? :D :lol:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/MY%20KINGDOM-03.mp3[/mp3]
h. johan
Aettan:
Det gör inget om det snubblar lite på solot det är viktigare med tonerna att dom är rätt, generellt sett så ska man som gitarrist bara se instrumentet som vilket annat som helst för det gör alla andra som inte lirar gura. Nu kommer basen fram och den skulle jag vilja ändra på :D nej jag bara skojar :D . Det duger gott det här bry dig inte om vad dom andra säger jag vet bäst :D. Ärligt talat så är det faktiskt :D. Fint jobb
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida