Forum > Färdiga produktioner
mahan - MY KINGDOM
mahan:
TJOU!
--- Citat från: Tokai skrivet 31.01.2009, 19:16:23 ---Det ät svårt att hejda spelglädjen, men om jag gjort denna låt (knappast möjligt) hade jag nog varit lite mer sparsam med gitarrfillsen,
bara i tomrummen där det inte är nån sång.
Blues brukar inte låta lyckliga, så jag får nog kalla detta mer som gospelblues
Körena är coola
Sen ett ordentligt avslut med guran hade inte varit fel
--- Slut citat ---
TAckar Tokai!
Detta var ju kul att göra och du har nog rätt att genren kunde heta gospelblues.
Ny version om nån minut med sparsammare gitarrfills och sången lite nedplockad! :)
--- Citat från: SYNTH skrivet 31.01.2009, 19:30:37 ---Ja du mahan vad tusan det här var ju strålande man njuter av bara den av denna låt snyggt lir! :D B)
--- Slut citat ---
Ojdå SYNTH!
KAn ju inte få mer positivare feed än detta! :wub:
TACK!
--- Citat från: Aettan skrivet 31.01.2009, 19:39:27 ---Det rullar på fint det här men jag håller med om att licksen skulle vara lite färre eller lira mera på melodin, man saknar oxå lite triolfeeling/tingelingleling på en ride i trumkompet. Men fint va det jäklar i det. Gott jobbat
--- Slut citat ---
TAckar Aettan!
Kul att det gillas! Som sagt ny version om några minuter, minskat på licksen :)
TACKAR FÖR ERA ÖRON! :)
h. johan
mahan:
Och här är den nya utlovade versionen:
[mp3=200,20,0,leftr]http://johanm.com/music/MY%20KINGDOM-02.mp3[/mp3]
(Hittas åxå i trådbörjan)
h. johan
Wernborg:
riktig mysig låt detta.
sången och stämmorna låter finemang.
fortfarande alldeles på tok för mycket gitarrfills.
Lite blues a la bill champlin.
lite jobbigt när du missar så många toner i gitarrsolot. Inget fel på solot i sig men för mycket missar som sagt.
slutet hade inte mått illa av en repris på sista textraden och ett försiktigt ritardando i reprisen.
bra jobbat
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 31.01.2009, 21:15:38 ---riktig mysig låt detta.
sången och stämmorna låter finemang.
fortfarande alldeles på tok för mycket gitarrfills.
Lite blues a la bill champlin.
lite jobbigt när du missar så många toner i gitarrsolot. Inget fel på solot i sig men för mycket missar som sagt.
slutet hade inte mått illa av en repris på sista textraden och ett försiktigt ritardando i reprisen.
bra jobbat
--- Slut citat ---
Tackar W!
Fillsen helt i otakt eftersom jag drog in dom innan det fanns melodi eller sång. Borde kanske göra ett nytt kör...
Och detdär med solo e ju inte riktigt min bag, men helt klart att det nu måster tas på nyt! :rolleyes:
Och din idé om slutet ska jag åxå kolla in, ska se om jag får Cubajsen att lyda :D
TAck för lyssning o bra respons!
h. johan
cykeln:
Nice!
Ett skönt gung du fått till här
Jag skulle vilja suttit med och skrålat i kören - lite allsångsblues över verket.
Min invändning är att kören (som är bra) låter lite för polerat - skulle vilja att den spretade lite mer
i övrigt är det hög mysfaktor!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida