Forum > Färdiga produktioner
mahan - MY KINGDOM
Harmonica mike:
Mr Mahan färdas ned för Mississippi floden(jo det är rätt stavning) och glider långsamt ut i
finskaviken i sin Buster..
Nu är du nära mina trakter musikaliskt,kul Johan.Jag gillar den avslappnade feelingen i denna.
Blues med känsla är bland det svåraste man kan ge sig på sångmässigt anser jag.
Bra blues kan inte vem som helst ställa sig upp och sjunga,det krävs lite erfarenhet av livet för att fixa det.Jag tycker du gör det bra och körerna ger en lättsammare inställning det hela.Blues behöver inte alltid vara så vemodigt,det kan vara glatt också som i denna tack vare dina körer.
Men en liten fotnot Johan:
Varför får inte sångaren plats på samma scen som bandet?
Nu låter det som om han befinner sig i en garderob utan scensound,och gitarristen har fått första parkett..Iofs kompenserar du sångaren med ganska hög volym,men jag får inte riktigt ihop din tanke där.
Sänk leaden lite och ge honom en snutt rums feeling i micken så blir detta alster färdigt.
Tänk att jag fick såga lite i din mix - det kändes ovanligt :P :D
Annars är det bra och snygga trummor som vanligt.Låten diggas även i de nordliga delarna av Sverige :)
Mvh
Micael
mahan:
Tjou Micael!
Jäkkelen va kul att se dig igen mannen! Tänkte faktiskt på dig när jag satt o skruvade ihop denna i går kväll, ... månne det sku passa in ett munspel här om man slänger ut sologitarristen nu o då?
Kul att du gillar och tackar för schygg respons!
Mixade med lurar och nu när du säger det och efter att ha lyssnat via monitorna så stämmer det att leadsången sitter i "skrubben" allena! :D
Ska mixa om rasket till den delen, annars e jag själv ganska nöjd med låten. Sången e ju bara improviserad och indragen med en gång. Stämmorna jobbade jag ganska rejält med.
Hahaa, Out on the Missisippi in my Buster! :D :lol: Den satt snyggt den!
Tackar för lyssning o kommentaren tas i bruk till näasta mix!
h. johan
Tokai:
Det ät svårt att hejda spelglädjen, men om jag gjort denna låt (knappast möjligt) hade jag nog varit lite mer sparsam med gitarrfillsen,
bara i tomrummen där det inte är nån sång.
Blues brukar inte låta lyckliga, så jag får nog kalla detta mer som gospelblues
Körena är coola
Sen ett ordentligt avslut med guran hade inte varit fel
SYNTH:
Ja du mahan vad tusan det här var ju strålande man njuter av bara den av denna låt snyggt lir! :D B)
Aettan:
Det rullar på fint det här men jag håller med om att licksen skulle vara lite färre eller lira mera på melodin, man saknar oxå lite triolfeeling/tingelingleling på en ride i trumkompet. Men fint va det jäklar i det. Gott jobbat
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida