Forum > Färdiga produktioner

Eko - You left my hart

<< < (12/13) > >>

MaxB:
Härliga låtar gör du. Jag har en idé om en kompgitarr som jag berättade om i telefon igår.

Det är nånting som låter grötigt i min lyssning. Kanske är det basvandringar i kombination med piano eller orgel. Undrar förresten om det kanske finns nån flanger på basen. I så fall rekommenderar doktorn borttagning av den effekten.

Och jag som hoppades du skulle följa med till Engelen i Gamla stan fredagen den 19 juni och lyssna på Klemmé då han spelar trummor i en tremanna Rockabilly-grupp... Tänk vad du råkar ut för...  B)

Underbar helg, härligt återseende.  :wub:

Eddi:
Ja den blev ren o fin båten :D
Ingen flanger på basen möjligen en komprimering - sitter på jobbet nu. Hör du brötet fortfarande?
Har du lyssnat på nya mixen?

Tyckte jag fick bort det nu med den nya EQ´n som Yllet tipsade om - tycker att allt låter mer och varmare dessutom - jag har kanske inte lärt mig den ännu riktigt men bättre blev det absolut det vågar jag säga.

Eko

MaxB:
Det är en vandring med basen som hörs på följande två partier som jag upplever mullrar lite tokigt. Kanske är det vandringen som kan ändras... Får för mig att en vandring neråt på andra tonen skulle upplevas lugnare...

1:24-1:30
1:36-1:42 (i synnerhet tonerna 1:38-1:39)

Eddi:
Tack MaxB jag kollar.
Eko

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.04.2009, 18:24:47 ---Det är en vandring med basen som hörs på följande två partier som jag upplever mullrar lite tokigt. Kanske är det vandringen som kan ändras... Får för mig att en vandring neråt på andra tonen skulle upplevas lugnare...

1:24-1:30
1:36-1:42 (i synnerhet tonerna 1:38-1:39)

--- Slut citat ---

Jepp helt riktigt basen vandrade in i dissonansens irrlabyrinter egentligen inte fel men tillsammans blev det BRÖT - fixat nu - inte riktigt som du föreslog men nästan. Nu tänkte jag säga att denna är klar men vad var det för idéer du hade beträffande acken?
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion