Forum > Färdiga produktioner
Eko - You left my hart
stajo:
tycker det är en mkt fin melodi sedan gillar jag din röst.
det känns som allt är lite långt iväg och basfattigt? När jag hörde den först så tänkte jag jaha snyggt grepp där att inleda lite kallt och långt ifrån och sedan kommer värmen och allt whoom men det hände inte.
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2009, 10:19:22 ---Det är ju en jättebra låt - genre? Jag tycker fortfarande att det är Lennoniskt
Kunde vara med i melodifestivalne - då med större orkester och kör
Lite minus på pianot som är lite stelt
--- Slut citat ---
Lennoniskt är ingen genre så vitt jag vet. Håller med om det stela pianot men det följde med när jag gjorde låten vete f-n hur men så är det. Melodifestivalen minsann fast med orkester och kör - ja inte mig emot fast nu har jag ju publicerat denna så det är helt omöjligt - f-n också!!!!
Tack för pep Biken.
--- Citat från: Tokai skrivet 24.04.2009, 20:23:12 ---Hallo Eko!
Detta var kul att höra. Du har en speciell förmåga att få det låta retro. Vet inte om det är medvetet. Det är en bra melodi du har fått till här. Men det finns en del att fixa tror jag, som andra detaljerat påpekat.
Tycker låten påminner mig om Boomtown rats. Den där låten om Monday nånting.
Ekot på sången och pianot påminner förvisso om lite Lennon, men tror inte densamme la på sånt i sina demos.
--- Slut citat ---
Nej jag tror inte heller att Lennon la reverb på rösten han hade det från födelsen känns det som Är det anatomiskt möjligt? Tror jag vet vilken låt du menar med BoomtownRats inget jag lyssnar till och inte alls något försök till liknelse. Inte heller försök att låta som Lennon från början men kommentarerna gjorde så att jag börja tänka i de banorna måste jag erkänna. Du säger att allt du gör låter Beatles (vilket är en gåva) och jag får allt att låta retro - tror inte att jag är lika glad åt den "gåvan" ;-)
--- Citat från: ynot skrivet 24.04.2009, 20:50:10 ---om jag skulle gissa vad du röstat i forumfestival 9 pullen tror jag jag vet:)
spot on
tony
--- Slut citat ---
Barnvisan....? :D
--- Citat från: zorrow skrivet 25.04.2009, 13:16:41 ---Tjena Eko, först tack för tipset om detta forum. Ser att det hänger ett gäng gamla VSTare här. Boomtown Rats skrev någon och det tycker jag är mitt i prick. Bra melodi och väl framfört. Om man skulle föreslå någon förbättringspotential så skulle det vara reverbet på sången som låter lite blött i min smak. Men smaken är som baken... Hälsa Jerri! :D
--- Slut citat ---
Jag ska hälsa Jerri - kul att du är här.
--- Citat från: stajo skrivet 26.04.2009, 11:20:35 ---tycker det är en mkt fin melodi sedan gillar jag din röst.
det känns som allt är lite långt iväg och basfattigt? När jag hörde den först så tänkte jag jaha snyggt grepp där att inleda lite kallt och långt ifrån och sedan kommer värmen och allt whoom men det hände inte.
--- Slut citat ---
Tror jag förstår hur du tänker Stajo funderar på hur värmen ska komma in i det hela. Tack för positiva comments. :D
Eko
Emulator:
låten är bättre än produktionen. Lite kallt och basfattigt känns det, och sången lite för trevande. Kan du inte ha den med i bilen, på jobet..överallt, och sjunga, så den sitter i sömnen. tror det skulle lyfta massevis då. Nu blir det lite sökande i sången.
Låten är riktigt bra, och soundet bra retro, fast lite uddlöst som sagt.
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 27.04.2009, 00:29:48 ---låten är bättre än produktionen. Lite kallt och basfattigt känns det, och sången lite för trevande. Kan du inte ha den med i bilen, på jobet..överallt, och sjunga, så den sitter i sömnen. tror det skulle lyfta massevis då. Nu blir det lite sökande i sången.
Låten är riktigt bra, och soundet bra retro, fast lite uddlöst som sagt.
--- Slut citat ---
Kallt och basfattigt - där kan jag hålla med. Trevande sång - där håller jag inte med alls! Intressant att det kan uppfattas så olika - men i denna är jag på som tusan - mer och det skulle bli patetiskt teatraliskt. Men min åsikt är lika god som din förstås. Håller på med en ny mixning med gear som Yllet trollat fram det kommer att innebära skillnader om det sedan är till det bättre eller inte vete gudarna....
Tack för tyckandet Emu (även om jag inte håller med) :)
Eko
Emulator:
Ah, inte mer på i den bemärkelsen alltså, utan att jag uppfattar det som sångaren letar lite efter melodin och glider in på ton :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida