Forum > Färdiga produktioner

Eko - You left my hart

<< < (9/13) > >>

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.04.2009, 23:26:26 ---Då lyssnar jag på sist verren..

Hör att du anammat mina tips  :)

Halvvägs nu och inga "nits" so far..

Jo men detta håller Eko.Men jag skulle vilja höra lite av guran i vänster lur också.Jag förstår din tanke där att de båda instrumenten kompletterar varandra,men det blir lite mysko i lurar,funkar säkert bra i monitorerna på avståndslyssning.Men med tanke på den tidsålder vi lever i med mp3 spelare och Iphones och allt vad det heter så....Panna 70-40..40-70 på både piano och ackeguran så har du den tycker jag,givetvis där dom går tillsammans.Pianot ensamt får gärna ligga som det gör nu.

Great work man.

Mike

--- Slut citat ---
Great work - till dig också - härligt med sådan feedback som du ger HM.  :D  :D  :D  :D  :D för det.

Som jag förklarade för Per i ett PM nyss, ett långt sådant, så vill jag gärna exprimentera mera med låtarna men när jag kommit så här långt i prodden så hackar allt något horribelt vid uppspelning trots 95 i latency och 4Mb buffert. Att mixa är som att golfa på natten dessvärre.

En synt till på detta så kraschar datorn och det är supertråkigt. Jag har en dator som borde klara detta säger alla, ett ljudkort som borde fixa det och cubase borde det inte vara några problem med. Likt förbannat funkar det dåligt.
Jag har ställt lite frågor på KR i datatrådar men ingen verkar uppleva samma som mig eller i alla fall inte i lika hög grad, så jag vet inte - det får nog bli en ny dator som ett försök att komma ur denna spiral. Alternativet är att byta till Mac och Logic men då tar det ett halvår innan jag lärtmig det vojne vojne.

I alla fall någon ny mix får det bli med lite spridning men jag håller med Div om pianot jag är lite trött på det själv faktiskt.
Långt inlägg utan vettigt innehåll
Häpp Eko

Harmonica mike:
Trist med slöa datorer..

Kan du inte frysa några pluggar,eller har du för gammal verre av cubase?

Ett annat alternativ:

Kör ut de spår du är nöjd med som wave filer,gör en kopia av låten in med wavarna där och stäng av de pluggar du inte behöver för att kunna mixa och lägg till fler instrument..Fattigmans lösning som funkar  :)

Mike

Eddi:
Ja om det nu hade varit slö dator men det är en Pentium4 med 4GB minne under XP Pro med ett externt ljudkort Line6 Toneport UX2 och Cubase 4 senaste versionen där.
Så allt talar för att det ska funka men detgör det inte något hjälper det att frysa spår men det blir svårarbetat CPU ger inga utslag men ASIO slår i topp allt som oftast.

Det där med Wav har jag inte testat men jag tycker att det borde funka i orginalläge så att säga.

Eko

Harmonica mike:

--- Citat från: Eko skrivet 23.04.2009, 01:53:48 ---Ja om det nu hade varit slö dator men det är en Pentium4 med 4GB minne under XP Pro med ett externt ljudkort Line6 Toneport UX2 och Cubase 4 senaste versionen där.
Så allt talar för att det ska funka men detgör det inte något hjälper det att frysa spår men det blir svårarbetat CPU ger inga utslag men ASIO slår i topp allt som oftast.

Det där med Wav har jag inte testat men jag tycker att det borde funka i orginalläge så att säga.

Eko

--- Slut citat ---

Det var märkligt,du har ju bra grejer..Nåt knas med asion förmodligen..

Claes brukar ha svaret på det mesta och Tsmalmbe..Har du kollat med dom?

Det här måste ju gå att lösa,mycket frustrerande om inte grjerna funkar.Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då mina kunskaper inom området är lika med noll.

Trist läge..

Mike

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.04.2009, 02:37:27 ---
--- Citat från: Eko skrivet 23.04.2009, 01:53:48 ---Ja om det nu hade varit slö dator men det är en Pentium4 med 4GB minne under XP Pro med ett externt ljudkort Line6 Toneport UX2 och Cubase 4 senaste versionen där.

Eko

--- Slut citat ---

Det var märkligt,du har ju bra grejer..Nåt knas med asion förmodligen..

Claes brukar ha svaret på det mesta och Tsmalmbe..Har du kollat med dom?

Det här måste ju gå att lösa,mycket frustrerande om inte grjerna funkar.Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då mina kunskaper inom området är lika med noll.

Trist läge..

Mike

--- Slut citat ---
Som jag anger i trådhuvudet så har jag med hjälp av 4Sound lyckas optimera datorn så pass mycket att jag faktiskt kan lyssna på grejorna nu innan jag bouncar dem och det känns som en stor lättnad.  Flyttar nu över till färdiga och tackar alla som har gett goda råd och tyckt till HM speciellt förstås - du ska få en stjärna i kanten också.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion