Forum > Färdiga produktioner
Eko - You left my hart
IKEN:
Jobba på med detta.En liten kul grej,det du har som (antagligen)reffe är väldigt likt nått jag brukar sitta och dribbla med på Akkeguran :lol: Nå,då kan inte jag använda den,du hann före!!! :D Kan bli bra detta Eddi. :)
egghuvud:
Hmm svårt att säga. Det är ju inte något väldigt originellt komp precis. Jag skulle nog jobba mycket med harmonierna eftersom det är så traditionella ackordföljder. En annan sak är tempot. Just nu känns det väldigt studsigt. Är det pop eller ballad? :)
djonas:
Bra grund. Detta kan helt klart bra en grym låt. Just nu är det lite torrt ljud på trummorna och sången, släng på lite reverb. :)
Får lite Beatles vibbar av piano.
Gött jobbat!
Mvh // djonas
Eddi:
--- Citat från: egghuvud skrivet 30.01.2009, 14:47:28 ---Hmm svårt att säga. Det är ju inte något väldigt originellt komp precis. Jag skulle nog jobba mycket med harmonierna eftersom det är så traditionella ackordföljder. En annan sak är tempot. Just nu känns det väldigt studsigt. Är det pop eller ballad? :)
--- Slut citat ---
Jag antar att du menar att jag ska jobba med melodin. Harmonier och ackord är samma sak och ja de är ganska vanliga även om det är så att jag förutom Tonikan, Subdominanten, Dominanten, Tonikaparallellen i moll, Dominantens mollparallell och Subdominantens mollparallell faktiskt även använder Subdominantens subdominant samt Subdominantens subdominantparallell i moll vilket inte är helt vanligt i sådana här låtar.
Men som sagt just melodin kan vara något att bygga på.
Tack för pep Egget :D
Eddi:
--- Citat från: IKEN skrivet 30.01.2009, 14:32:37 ---Jobba på med detta.En liten kul grej,det du har som (antagligen)reffe är väldigt likt nått jag brukar sitta och dribbla med på Akkeguran :lol: Nå,då kan inte jag använda den,du hann före!!! :D Kan bli bra detta Eddi. :)
--- Slut citat ---
Det finns med all säkerhet plats för både en ackegura och en bas i detta såsmåningom Iken :D
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida