Forum > Färdiga produktioner
WERNBORG - Off to work
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.01.2009, 15:48:11 ---TP..
Förmodligen Tom Petty.. :)
Ren gissning iofs..
Mike
--- Slut citat ---
Ahh. såklart. Tack
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2009, 16:39:45 ---Jättesnyggt. Jag gillar verkligen det här. Snygga harmonier väl utnyttjat. Bra arrangemang. Sången kanske skulle fram ett snäpp. Det låter som att det är lite krig i något register och att det saknas något i mixen, men jag ka inte riktigt sätta fingret på det. Sliden är bra men lite vass och kompgitarren skulle kunna höras lite mer eftersom det är ett så fräckt riff. Det kommer bort lite nu.
:)
--- Slut citat ---
Tack. Har inte tänkt på kompgitarren som ett riff. Jag bara spelade liksom. Kanske skulle renodla några av fraserna där till ett riff. Kul.
--- Citat från: Dividend skrivet 20.01.2009, 18:21:19 ---Egget har nog kanske rätt, även om jag inte märker det själv, men: Bra arr, schysst känsla i sången, cool gitarr som understödjer sången helt rätt.
Denna hade jag laddat ner, om man kunnat :)
--- Slut citat ---
:lol: Tack.
--- Citat från: Emulator skrivet 20.01.2009, 22:52:11 ---Javafan. ja sa ju de: slide is teh shit.
Lite fisigt ljud på slideguran. Upp med low mid och rörförstärkare. skall låta muddigt tycker jag.
Kalas.
--- Slut citat ---
Ska försöka tjocka till och puffa upp. Tnx.
--- Citat från: cykeln skrivet 20.01.2009, 23:10:32 ---Nog det bästa jag hört från din penna!
En närmast psykedelisk skapelse - understyks av ljudet på sologiten
S-bra låt som sitter som en smula i grundkompet - kompgit, bas , drumsen - höj gärna kompgit
Gillar sliden även om ljudet kanske är lite stingit
Bra sång, särskilt när du tar i - ta gärna det om du sjunger om den
Jäklar ja ...
men riktigt så känner inte jag mej när jag är på väg till jobbet ...
--- Slut citat ---
Ah. Tack. Ganska nöjd med texten själv. Har ju extremt svårt att skriva texter och får sällan till det. Här skrev jag om något vardagligt enkelt och då kom det ganska snabbt och av sig själv. Verkar råda delade meningar om sologitarren ja. Försökte hitta nåt liknande Black hole sun av Soundgarden för solot. Tack.
--- Citat från: martinm skrivet 21.01.2009, 19:48:31 ---Jo, jag gillar detta.
Kanske kunde varit aningen styggare, lite mer attityd alltså.
:P
--- Slut citat ---
Tack. Ska försöka skrämma fram lite mer attityd till sånginspelningen. (slask som ligger nu)
Åsså missade jag att kommentera feedbacken medans låten var färsk i era minnen. Sorry för det.
Eddi:
--- Citat från: Eko skrivet 20.01.2009, 07:13:40 ---Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.
Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.
Eko
--- Slut citat ---
Ja det var min Chrome-kompanjon Emulator som lurade in mig i slideträsket inför vårt nästa projekt där slide kommer inneha en av rollerna. Har ju aldrig förr spelat det men tycker ändå att det funkar för det mesta. "Den bara låter..." :lol: :lol: :lol:
Med lite Slide-distans så har jag lyssnat igen och jag ber att få ändra min inställning - låter riktigt bra det här :D Alltså ÄVEN sliden. Hehe - bra att lysna flera gånger. Nä nu ska jag Off To Work.
Häpp Eko
oceanmusic:
Oj så snygg! :)
Kom på mig själv att sitta och gunga direkt när låten hade börjat. :D
Tycker det är en bra balans genom låten, både på instrument och sång. Snygga räkor lite här och var. Bra uppbyggnad, gillar de olika elementen i låten. Enda funderingen är att sången borde vara skitigare för att spegla den stämning och förväntan som låten bygger upp hos mig.
Harmonica mike:
Kort kommentar om slide lir:
Släpa pekfingret bakom sliden så "dödar" du alla ringande toner från övriga strängar.
Jag fick det tipset av en slide fantom för några år sedan,men det kanske är väredlöst vetande för dig..Men ett bra tips i vart fall till dom som inte vet det.
Mvh
Micael
Rattlesnake:
OK,
Egentligen är allt nästan perfekt så det jag har att säga är bara detaljer i sammanhanget. Det är en jäkligt bra låt som låter jäkligt bra, så är det bara. Och fett låter det men inte som av limiter. ^_^ Trodde det var leslie på sologitarren, men läste att det var flanger. Skönt feel iaf. Sliden tycker jag tar lite väl stor plats i ljudbilden.
Slasksången är verkligen bra för att vara slask. På ordet "again" i refrängerna låter du kusligt lik Neil Young.
Det som jag tycker du kan fundera på att göra annorlunda på riktiga sången är att skjuta på lite mer mellanregister, så den får lite mera leadkaraktär. Hellre genom sångteknik än eq. Ta lite av slidens roll, som då skulle behöva gröpas ur och bli lite snällare?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida