Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Play like Chopin
Harmonica mike:
Mr T:
Jag återkommer med tankar kring dina utmärkta förslag på mixeriet.Och japp,flöjten är ett hemma bygge.
#####################
Nu har jag mixat in Gurans(Ola ) gitarr bidrag till denna.
Såga lite nu if you please..
Mvh
Micael
Bengan_gbg:
Det låter både snällblues och 70-talssoul om det här. Antar att det är flöjten som ger soulfeelingen. Lite "snällt" och "snyggt" låter det allt. Gjorde nog lite intryck med Chopin ändå trots allt ;)
Gott att höra dig igen Mike!
Yllet:
Hej majk.
Skön låt, helt klart. Gillar att den är ganska torr och att trummorna inte låter ez som de brukar. Även basen är dov och skön. En av dina bättre låtar/mixar för mig helt klart. Jag hade nog bytt ut inräkningen mot "trumpinnar" istället, låter lite för kvantiserat nu.
Bra sång, bra gitarrspel, bra låt.
Snygg comeback!
/Jon
Harmonica mike:
--- Citat från: Yllet skrivet 17.01.2009, 21:26:07 ---Hej majk.
Skön låt, helt klart. Gillar att den är ganska torr och att trummorna inte låter ez som de brukar. Även basen är dov och skön. En av dina bättre låtar/mixar för mig helt klart. Jag hade nog bytt ut inräkningen mot "trumpinnar" istället, låter lite för kvantiserat nu.
Bra sång, bra gitarrspel, bra låt.
Snygg comeback!
/Jon
--- Slut citat ---
Hej Jon.
Om du säger att mixen sitter så förstår jag att den gör det.
Jag var sparsam med reverb och dylikt på denna förutom på gitarren.Jag la ett reverb på mastern för att sy ihop hela bandet,inget på sången.Jag ville ha det naket och enkelt.Basen lirade jag med plektrum,det gav ett annat utgångsläge då jag körde allt genom ampeg pluggen.Lade ett svagt korus på densamma,samt skar lite i det ljusa för att få bukt med strängrassel/dämpningsmissar.
Kul att låt och mix funkar.Nu har jag varit borta ett tag och haft tid till eftertanke och funderingar kring det här med musik och mixeri.."Ser" allt med andra öron,så det blir kul att dona vidare och lyssna på allt nytt alla har lagt upp här.
Jag får se över inräkningen,funderade på kantslag,men det blev på highaten.Fixar det om det behövs.Trummorna är ez vintage kit! Hur grymma virvel sound som helst till denna typ av musik.
Gitarren spelade Ola(Guran),tyckte att den sydde ihop alstret bra då han lämnade utryme för min hemmabyggda övertonsflöjt..
Mången tack för feedback.
Mvh
Micael
Larsson:
tja mikael, skönt att höra nytt från dig
låten är råskön, bra känsla rakt igenom,flöjten ger rymd åt ljudet
olas gitarr sitter bra, bra sång bra lirat..bra helt enkelt
kul att du är tillbaka,ibland behöver man vila öronen lite..
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida