Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Play like Chopin

<< < (5/15) > >>

mahan:
mOIKKA!

Mr Hamonica!

Fanken va bra detta låter, gamla goda bekannta HM!
Störtskönt att höra din röst igen!

'
Fanken va snyggt röstsnillet har åstadkommit.......
Ytterlänk via  share................

h.  johan

martinm:
Jag tycker övertonsflöjten är as-skön. Ta inte bort den. Den gör låten lite unik.
För min del kan du gärna låta bli att lägga gitarr på också. Det finns redan så mycket blues med gitarr. Jag tycker det är klart. Kanske lika bra att jag lagrar denna på hårddisken innan den förändras.
 :P

Emulator:
hm. jag ser ingen låt ?

:blink:

Harmonica mike:
MR Mahan:

Thanx man.Nu är jag tillbaka i gammal god form,nåja lite rostig är jag allt lir mässigt.
öronen verkar doch funka då ingen har sågat mixen so far.. :)

Ytter länk via share fattar jag inte..?

Martinm:

Jo men det blev inte så farligt med lite gura på denna :D

Jag bestämde mig för att behålla flöjten.Det är precis som du säger,den är ovanlig och så knyter den ihop säcken lite till texten i låten.

#############################

Nu är guran på plats så såga på boys and girls så vi vet om det funkar så här..?

Mvh
Micael

Emulator:
Nu så :)

välkommen tillbaka till att börja med :)

Hela verket gör mig lite splittrad, men jag skall skriva ner vad jag tycker!
Sången Vissa strofer är sådär ruskigt bra så man knappt fattar att det är sant, egna fraseringar på nåt blues-triolskt-groovy sätt. Man tycker det är i otakt i början av meningen men sen faller allt på plats. Älskar sånt, BBking kunde det där, och nu har vi även en räv i boden som kan det :)

Däremot är soundet på rösten lite dovt, och du försvinner lite. Kanske lite mer vässa (runt 4 khz) för att få fram transienterna i rösten? Möjligen räcker det, eller så upp med hela spåret någon dB.

Orgeln som du själv klagar lite på har jag inga problem alls med :) Kanske lite overdrive på den för att skita ner den? Din röst låter så coolt raspig att annat blir rent :D :D
Generellt tycker jag den är rätt bra och avslappnat spelad.

Basen
Vandrade trevlig sak. Lite för snällt sound dock. Ibland har jag provat att vrida på diskant på basar, för att ta fram lite strängrassel. kanske kan vara något här?

Trummor
B-delens "enkelvirvelkomp" är riktigt bra! Däremot kan jag tycke att dubbelvirvlarna känns lite stela i första delen. Och en fin vintagevarmer så det sktiar lite om trummorna ade suttit fint!

Munspel
Mammas gata såklart!  Men varför i hela friden gömmer du det så långt bak? fram med det! :D

Flöjten ja. Är det den du byggt själv? Otroligt att det går att få så bra ljud ur en dylik liten historia! Måste ju bara testa själv!

Låten:

Jag gillar låten, men den låter lite struttit för mig med dubbelvirvelkomet jag nämnde. Om det skitas ner eller kanske swingas till (inte aens jag är säker på vad jag menar här? ) så tror jag helheten flyter ihop bättre för mig.

jag gillar verkligen att du har så olika karaktär på a- och b-delen. låte den vara i nuvarande format.

mixmässigt är det bara rösten och munsoelet jag har synpunkter på som sagt, sen är det perfekt.

Arrangemang/produktionsmåssigt hade jag gärna sett lite mer "skitigt" sound, som om det va en deltabluesinspelning :D Kanske går att slå på lite vintage warmer bara på bas, hammond och trummor?

Stark öppning i din comeback iallafall :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion