Kontrollrummet

Asti & MaxB - Ingen ser mig

gäst · 74 · 11434

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Tjou Asti!
Vismannen,  mannen e vis, visan man visar.....
Snygg låt på gång här, har sagt förut att det är ingen skillnad till vilken genre du sjunger, allt sitter, din röst gillas!
Några kommentarer om mixen då,
tycker det händer för mycket hela vägen, ljudbilden är lite överbelastad, sången blir lite inträngd i ett hörn lixåm.
Kolla om du kunde lätta lite på instrumenttrycket genom att plocka bort nåt stundom, allt e ju snyggt lirat men försök få en lite mer sparsam mix med koncentration på sången.
Oj va det lät gnälligt detta inlägg, men låten gillas ju och kommentaren är en Obbnäsare! :D
Snyggt jobbat!

h.  johan

Först och främst tack för alla fina ord!
Vad gäller mix/arr så har jag fått den kommentaren av några fler. Jag har försökt att skära lite här och var och sänka trummorna, men det kanske inte räcker ändå.
Misstänker att flöjten ihop med dragspelet blir lite rörigt i refrängen........Ska nog titta mer på det!
Annars i versen vet jag inte vad jag ska plocka bort. Cellon vill jag inte ta bort, möjligen dragspelet.....?
Ett annat sätt kunde vara att sänka nivån på trummorna i versen eller förenkla trummorna....?
Som du märker är jag lite villrådig. Får se om jag kan uppbåda tillräckligt med energi för att ge den en vända till! :)


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Väldigt bra, härligt att höra svensk text!

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


asti

  • Gäst
Väldigt bra, härligt att höra svensk text!

/Jonte

Tack, jättekul att höra!
/Asti


asti

  • Gäst
Har gjort en slutlig version där jag förenklat dragspelet för att det inte ska bli så rörigt, utan flöjten kommer fram bättre.
Ej compress på slutmixen, så utsignalen kanske blir lite svagare, men ljudet förhoppningsvis bättre!  :)