Forum > Färdiga produktioner

Asti & MaxB - Ingen ser mig

<< < (12/15) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2009, 14:57:01 ---
--- Citat från: asti skrivet 19.01.2009, 13:16:53 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2009, 12:26:57 ---Jag upplever att flöjten ligger bättre i ljudbilden nu, inte så dominant som tidigare. Gillar låten bättre så här!  B)

--- Citat från: Eko skrivet 18.01.2009, 11:46:22 ---Snyggt med flöjten och det ljudet men jag tycker det blev lite väl mycket flöjt. Jag ser en flöjtist alldeles blå i ansiktet framför mig i slutet av låten nu.
Men det kan ju vara för att jag nu lyssnade efter flöjten och där fick jag nån slags överdos då?

--- Slut citat ---

Imorse på väg till jobbet lyssnade jag på "Ingen ser mig" och låtsades att jag var en som spelar en riktig flöjt (andas in före varje gång flöjten spelar, andas ut under spelandet och andas in på nytt i pauser i flöjtspelet). Det fungerar, jag är säker på att den som spelar tvärflöjt klarar det utan att bli blå. Och jag kan avslöja att jag gjorde samma sak redan då jag spelade in flöjtljuden på Midi-klaviaturen.

--- Slut citat ---

Man får hoppas att ingen ser på när man åker till jobbet och spelar luftflöjt och hyperventilerar!  :D
Jag har ännu inte sänkt nivån och lagt på reverb, men det kanske inte behövs......?

--- Slut citat ---

På väg till jobbet lyssnade jag nog på min egen mixning av låten...  :huh:

--- Slut citat ---

Jag kan alltid testa att sänka nivån och lägga på lite reverb, det är ju kvickt gjort!

MaxB:
Tjaa prova vetja

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2009, 17:29:25 ---Tjaa prova vetja

--- Slut citat ---

Jag gör det och ska samtidigt se om jag kan förbättra trummorna!
/Asti

cykeln:
Och jag som gillade "tivolisynt-slingan"!
Flöjten är ok
Tycker dock det är lite för mycket allt hela tiden
Håller med Eq och Wernis om att begränsa antalet instrument och variera i verserna för att lägga på lite mer i reffen
Upp med dragspelet
Låten är bra - reffen fastnar

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 20.01.2009, 23:48:41 ---Och jag som gillade "tivolisynt-slingan"!
Flöjten är ok
Tycker dock det är lite för mycket allt hela tiden
Håller med Eq och Wernis om att begränsa antalet instrument och variera i verserna för att lägga på lite mer i reffen
Upp med dragspelet
Låten är bra - reffen fastnar

--- Slut citat ---

Ska se om jag kan få det lite mer varierat!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion