Forum > Färdiga produktioner
Asti & MaxB - Ingen ser mig
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2009, 20:33:32 ---
--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 19:04:49 ---
--- Citat från: equality skrivet 18.01.2009, 18:30:33 ---Låter bättre men det blir för mycket med flöjt, cello och stråkar som är "på" hela tiden. Blir för tjockt. Tror man får välja där eller köra turtagning.
--- Slut citat ---
Du har nog rätt, kan säkert ta bort en del i verserna så det låter fylligare i refrängen i stället!
Tack för tipset!
--- Slut citat ---
Helt plötsligt en bra idé alltså. ;)
:lol:
--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 13:41:29 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2009, 13:31:27 ---Jobba mer med dynamiken i arret. Det blir ganska jämntjockt nu. Kanske genom att plocka bort instrument och låta det variera i fyllighet i arret?
--- Slut citat ---
Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Detta visar tydligt min veliga Vetlanda-attityd! :)
asti:
--- Citat från: Emulator skrivet 19.01.2009, 02:08:13 --- :lol: hihi
ja, lätt det bästa. Bra vemod och något som sätter sig fast. Skicka till p3. skulle funka hur bra som helst!
Kanske skulle må bra av lite mer jazziga vispar snarare än balkanstolpar på virvelkaggen?
hur som haver, klockrent. Sitter kvar i skallen!
--- Slut citat ---
Kan hålla med om att "balkanstolparna" kunde varit lite roligare, men det gäller samtidigt att inte förlora "drivet" i låten.
Har som jag sagt tidigare svårt för att editera i miditrummor med vispar, så jag tror inte jag kommer mycket längre med detta.
Skulle i så fall vara att testa helt andra trummor.
Hur som helst, kul att det går hem!
/Asti
MaxB:
Jag upplever att flöjten ligger bättre i ljudbilden nu, inte så dominant som tidigare. Gillar låten bättre så här! B)
--- Citat från: Eko skrivet 18.01.2009, 11:46:22 ---Snyggt med flöjten och det ljudet men jag tycker det blev lite väl mycket flöjt. Jag ser en flöjtist alldeles blå i ansiktet framför mig i slutet av låten nu.
Men det kan ju vara för att jag nu lyssnade efter flöjten och där fick jag nån slags överdos då?
--- Slut citat ---
Imorse på väg till jobbet lyssnade jag på "Ingen ser mig" och låtsades att jag var en som spelar en riktig flöjt (andas in före varje gång flöjten spelar, andas ut under spelandet och andas in på nytt i pauser i flöjtspelet). Det fungerar, jag är säker på att den som spelar tvärflöjt klarar det utan att bli blå. Och jag kan avslöja att jag gjorde samma sak redan då jag spelade in flöjtljuden på Midi-klaviaturen.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2009, 12:26:57 ---Jag upplever att flöjten ligger bättre i ljudbilden nu, inte så dominant som tidigare. Gillar låten bättre så här! B)
--- Citat från: Eko skrivet 18.01.2009, 11:46:22 ---Snyggt med flöjten och det ljudet men jag tycker det blev lite väl mycket flöjt. Jag ser en flöjtist alldeles blå i ansiktet framför mig i slutet av låten nu.
Men det kan ju vara för att jag nu lyssnade efter flöjten och där fick jag nån slags överdos då?
--- Slut citat ---
Imorse på väg till jobbet lyssnade jag på "Ingen ser mig" och låtsades att jag var en som spelar en riktig flöjt (andas in före varje gång flöjten spelar, andas ut under spelandet och andas in på nytt i pauser i flöjtspelet). Det fungerar, jag är säker på att den som spelar tvärflöjt klarar det utan att bli blå. Och jag kan avslöja att jag gjorde samma sak redan då jag spelade in flöjtljuden på Midi-klaviaturen.
--- Slut citat ---
Man får hoppas att ingen ser på när man åker till jobbet och spelar luftflöjt och hyperventilerar! :D
Jag har ännu inte sänkt nivån och lagt på reverb, men det kanske inte behövs......?
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 19.01.2009, 13:16:53 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2009, 12:26:57 ---Jag upplever att flöjten ligger bättre i ljudbilden nu, inte så dominant som tidigare. Gillar låten bättre så här! B)
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Man får hoppas att ingen ser på när man åker till jobbet och spelar luftflöjt och hyperventilerar! :D
Jag har ännu inte sänkt nivån och lagt på reverb, men det kanske inte behövs......?
--- Slut citat ---
På väg till jobbet lyssnade jag nog på min egen mixning av låten... :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida