Forum > Färdiga produktioner

Asti & MaxB - Ingen ser mig

<< < (10/15) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2009, 16:00:15 ---
--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 15:05:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2009, 14:44:22 ---
--- Citat från: asti ---Funderade också på att ta bort eller reducera trummorna i sticket och ev i introt för att "lugna ner" och få lite variation. Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....

--- Slut citat ---
Ja jag tror du kan testa lite varanter, t.ex. ändra eller ta bort trummorna i introt och sticket.
Har du lagt flöjten på ett stereospår? Den låter mer mono idag än igår, då jag spelade in den.
Jag tror att flöjten ska vara lägre i volym eller kanske ligga lägre bak i ljudbilden (blötare, lite reverb eller nån stereo widener?). Jag minns inte idag att jag spelade så mycket. Har du klippt in flöjten på flera ställen än i originalet?

--- Slut citat ---
Flöjten ligger på ett stereospår. Jag har enbart justerat nivån på några ställen. Kan ju pröva att lägga lite reverb och sänka volymen något.
/Asti

--- Slut citat ---

Jag funderade sen på om du lagt på kompressor eller så. Jag har med flöjten arbetat med penan efteråt för att få olika volymnivå på flöjten...
Även en flöjtist gör ju det, både medvetet och omedvetet.
Ja lägg lite reverb och kanske sänk flöjten lite.

--- Slut citat ---

Jag har lagt compressor enbart på slutmixen. Däremot har jag som sagt höjt nivån på flöjten på vissa ställen där jag tyckte den var för svag.

equality:
Låter bättre men det blir för mycket med flöjt, cello och stråkar som är "på" hela tiden. Blir för tjockt. Tror man får välja där eller köra turtagning.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 18.01.2009, 18:30:33 ---Låter bättre men det blir för mycket med flöjt, cello och stråkar som är "på" hela tiden. Blir för tjockt. Tror man får välja där eller köra turtagning.

--- Slut citat ---

Du har nog rätt, kan säkert ta bort en del i verserna så det låter fylligare i refrängen i stället!
Tack för tipset!

Wernborg:

--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 19:04:49 ---
--- Citat från: equality skrivet 18.01.2009, 18:30:33 ---Låter bättre men det blir för mycket med flöjt, cello och stråkar som är "på" hela tiden. Blir för tjockt. Tror man får välja där eller köra turtagning.

--- Slut citat ---
Du har nog rätt, kan säkert ta bort en del i verserna så det låter fylligare i refrängen i stället!
Tack för tipset!

--- Slut citat ---

Helt plötsligt en bra idé alltså.  ;)

:lol:

--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 13:41:29 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2009, 13:31:27 ---Jobba mer med dynamiken i arret. Det blir ganska jämntjockt nu. Kanske genom att plocka bort instrument och låta det variera i fyllighet i arret?

--- Slut citat ---
Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....

--- Slut citat ---

Emulator:
 :lol: hihi

ja, lätt det bästa. Bra vemod och något som sätter sig fast. Skicka till p3. skulle funka hur bra som helst!

Kanske skulle må bra av lite mer jazziga vispar snarare än balkanstolpar på virvelkaggen?

hur som haver, klockrent. Sitter kvar i skallen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion