Forum > Färdiga produktioner
Asti & MaxB - Ingen ser mig
Wernborg:
Hej.
Lätt det bästa jag hört från dig. Ett par saker bara...
Det östeuropeiska schlageranslaget på trummorna klarar sig låten utan tror jag. Det är virvelns figur jag tycker stolpar till det i onödan.
Jobba mer med dynamiken i arret. Det blir ganska jämntjockt nu. Kanske genom att plocka bort instrument och låta det variera i fyllighet i arret?
Bra jobbat!
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2009, 13:31:27 ---Hej.
Lätt det bästa jag hört från dig. Ett par saker bara...
Det östeuropeiska schlageranslaget på trummorna klarar sig låten utan tror jag. Det är virvelns figur jag tycker stolpar till det i onödan.
Jobba mer med dynamiken i arret. Det blir ganska jämntjockt nu. Kanske genom att plocka bort instrument och låta det variera i fyllighet i arret?
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Kan hålla med om att trummorna är lite statiska och tråkiga, men fick tyvärr inte till det bättre! Tycker det är svårt att redigera miditrummor med vispar. Får väl göra ett försök till!
Man skulle kunna sänka nivåerna i verserna något för att få mer kontrast mot refrängen...? Funderade också på att ta bort eller reducera trummorna i sticket och ev i introt för att "lugna ner" och få lite variation. Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....
Tack för dina synpunkter!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: asti ---Funderade också på att ta bort eller reducera trummorna i sticket och ev i introt för att "lugna ner" och få lite variation. Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....
--- Slut citat ---
Ja jag tror du kan testa lite varanter, t.ex. ändra eller ta bort trummorna i introt och sticket.
Har du lagt flöjten på ett stereospår? Den låter mer mono idag än igår, då jag spelade in den.
Jag tror att flöjten ska vara lägre i volym eller kanske ligga lägre bak i ljudbilden (blötare, lite reverb eller nån stereo widener?). Jag minns inte idag att jag spelade så mycket. Har du klippt in flöjten på flera ställen än i originalet?
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2009, 14:44:22 ---
--- Citat från: asti ---Funderade också på att ta bort eller reducera trummorna i sticket och ev i introt för att "lugna ner" och få lite variation. Vet inte om jag vill plocka bort något instrument i verserna, kanske cellon....
--- Slut citat ---
Ja jag tror du kan testa lite varanter, t.ex. ändra eller ta bort trummorna i introt och sticket.
Har du lagt flöjten på ett stereospår? Den låter mer mono idag än igår, då jag spelade in den.
Jag tror att flöjten ska vara lägre i volym eller kanske ligga lägre bak i ljudbilden (blötare, lite reverb eller nån stereo widener?). Jag minns inte idag att jag spelade så mycket. Har du klippt in flöjten på flera ställen än i originalet?
--- Slut citat ---
Flöjten ligger på ett stereospår. Jag har enbart justerat nivån på några ställen. Kan ju pröva att lägga lite reverb och sänka volymen något.
/Asti
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 18.01.2009, 15:05:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2009, 14:44:22 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Flöjten ligger på ett stereospår. Jag har enbart justerat nivån på några ställen. Kan ju pröva att lägga lite reverb och sänka volymen något.
/Asti
--- Slut citat ---
Jag funderade sen på om du lagt på kompressor eller så. Jag har med flöjten arbetat med penan efteråt för att få olika volymnivå på flöjten...
Även en flöjtist gör ju det, både medvetet och omedvetet.
Ja lägg lite reverb och kanske sänk flöjten lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida