Forum > Färdiga produktioner

Wonderland - "Afraid"

(1/6) > >>

wonderboy:
Hej!

Har tagit denna låt så långt jag kan avseende mixning o mastring på egen hand. Nu behöver jag Din hjälp! Det är helt ok om Du inte gillar låten/ musiken. Du har ändå säkert många bra synpunkter och tips som jag kan ta med mig i arbetet för att nå ett så bra slutresultat som möjligt.

LÅTNAMN: Afraid
ARTIST/GRUPP:Wonderland
GENRE:Progressiv?
LÅTLÄNGD:6:13
KOMPOSITÖR: Musik: Andersson, Text: Ling
PRODUCENT: Wonderboy
EV. MEDVERKANDE: Joakim Jansson, Bo Karlsson, Klas Ling, Joakim Lundberg
INSPELNINGSÅR: 2 000 - 2 008
FORMAT: mp3

Rattlesnake:
Fräck blandning av stilar där, skulle kunna gissa att medlemmarna har ganska olika musiksmak sinsemellan, och det låter ju tajt och energiladdat så in i...
Skön sångstil också. Sticket bryter av fint.

Kanonljud på trummor och gitarrer, mixen sitter rätt. Låter proffsjobb. Har inget att påpeka förutom att sången lider av lite för mycket kompression så den duckar, särskilt vid 55s.

Åsa:
Varit dålig på lyssnandet en tid nu, plockade upp denna låt och det var ju en bra start!
Jättebra låt, allt låter bra i mina öron förutom mixen av sången då.. om det är reverbet kanske. Sången försvinner i allt, och den är lite dov. Fram/upp med den snygga sången så är ni hemma tycker jag  :) Annars skitbra!

asti:
Skitsnygg produktion! Fastän låten är lång blir det aldrig ointressant tack vare bra variation. Jättesnyggt gitarrsolo!
Håller med Åsa om att lead-sången ska höjas och kanske få lite mer reverb för att smälta in med övrigt.
Jag lyssnar sällan på hårdrock, som väl det här måste rubriceras som, men detta hör jag gärna mer av!
/Asti

mahan:
Tjoui Wonderboy!

Supersnoffsigt, stundom lite "överdrivet" , men helheten sitter och gillas.Största problemet kanske ligger i det att detta "låter kopia", nån har gjort detta förr.
Men soundet ni (du) åstadkommit ligger högt och skönt!
Så kopia eller ej, ni gillas av mig!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion