Forum > Färdiga produktioner

Wonderland - "Afraid"

<< < (2/6) > >>

martinm:
Tja!
Jag tycker det här låter riktigt bra. Jag har bara en invändning och det är samma som Åsas. Sången behöver komma fram bättre i vissa partier.
 :P

Eddi:

--- Citat från: martinm skrivet 10.01.2009, 11:41:25 ---Tja!
Jag tycker det här låter riktigt bra. Jag har bara en invändning och det är samma som Åsas. Sången behöver komma fram bättre i vissa partier.
 :P

--- Slut citat ---
Instämmer
Bra låt
Eko

wonderboy:
Tack till alla som svarat hittills! Suveränt! Budskapet har en tendens att vilja gå fram när så många anmärker på en och samma sak! Det är ju precis detta som är så suveränt med att lägga upp en mix för lyssning!

Min tanke har varit att hålla första delen av vers ett och två rejält torra vad gäller sångljudet. Dock var meningen att den skulle uppfattas rejält blöt och "ut ur garderoben" fr o m andra halvan av dessa verser. Här har jag tydligen inte vågat gasa på med reverbet tillräckligt? Eller är det så att sången är för låg? Bäggedera? Är det också så att sången behöver eq:as?

Jag tackar, bockar och bugar för värdefull input till Er som redan svarat. Ni får gärna svara på de frågor jag har här. Jag är också pigg på fler hjälpsamma personer - även om Ni inte gillar vad Ni hör!

W-boy

wonderboy:
Du som läser detta, lyssna och tyck! Jag behöver Din hjälp! Jag är otroligt tacksam för feedbacken hittills och sitter som bäst i startgroparna för att göra något åt det, t ex titta närmare på vad jag kan göra med sången som många uppfattar som lite väl komprimerad, en aning dov, lite väl torr och låg i volym. Finns det något mer jag bör justera? All kritik mottages tacksamt!

orjankarlsson:
Kanon - tror det räcker om du automatiserar fram sången ord för ord där det behövs. Brukar jag göra för att lyssnaren ska ha en skön stund liksom.

Very good!

B)

P.S Håller med om att nån parameter i kompressorn bör ändras....antagligen threshold + attack

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion