Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag kan flyga (ny version)
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2009, 10:11:27 ---Lyssnat ett antal gånger sen senast. Superskön låt!
--- Slut citat ---
Jättekul! Vad tycker du nu efter att ha hört den ett antal gånger, att det är som behöver korrigeras? Mindre reverb, högre sång, lägre bas.....?
/Asti
MaxB:
Jag har inte något direkt att komma med på den punkten. Tycker du fått till den bra.
Du har något stråkljud på ena sidan? Jag älskar mellotronljud :wub:
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2009, 12:32:22 ---Jag har inte något direkt att komma med på den punkten. Tycker du fått till den bra.
Du har något stråkljud på ena sidan? Jag älskar mellotronljud :wub:
--- Slut citat ---
OK, är själv lite osäker, förutom att sången ska upp i början. Men ska testa med lite av varje enligt tidigare inlägg!
Det är en cello på ena hållet och en violin på andra. Har upptäckt att stråkar kan vara väldigt uttrycksfulla,
inte enbart som komplement i bakgrunden, för att "fylla ut", utan på lika villkor med andra (solo)instrument.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
asti:
Har lagt upp en ny version där jag höjt nivån på sången, eq:at lite här och där, sänkt reverbet på sång och kör, försökt få bort det mest "vassa" i gitarrerna, samt skippat compress på slutmixen. Så nivån är väl lite lägre nu - men det går väl bra att dra upp lyssningsvolymen i stället? :)
SYNTH:
Förbaskat skön låt som jag skrev tidigare får hamna i sparmappen! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida