Forum > Färdiga produktioner

Asti - Jag kan flyga (ny version)

<< < (8/17) > >>

Eddi:

--- Citat från: karl skrivet 30.12.2008, 09:44:48 ---Introt en ripoff på Dear Prudence...vågat att gå i klinch med stim  :unsure: :rolleyes: mycket Beatles det här (fast på svenska)
skönt sound du fått till....
Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Men Krl det är väl Michele du menar?
Att sedan Idde Schultz fick vara med också är ju kul.

Låt inte detta påverka dig Asti :D det handlar om så få toner.
Eko

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 31.12.2008, 16:18:28 ---
--- Citat från: karl skrivet 30.12.2008, 09:44:48 ---Introt en ripoff på Dear Prudence...vågat att gå i klinch med stim  :unsure: :rolleyes: mycket Beatles det här (fast på svenska)
skönt sound du fått till....
Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Men Krl det är väl Michele du menar?
Att sedan Idde Schultz fick vara med också är ju kul.

Låt inte detta påverka dig Asti :D det handlar om så få toner.
Eko

--- Slut citat ---

Tänker ni möjligen på Obla-di obla-da?   :D
Nej, det hänger jag inte upp mig alltför mycket på, det är en "standard"-nergång, som förekommer i ett otal låtar!
Men hur Idde Schultz kommer in här är mer än jag förstår! :unsure:
/Asti

Eddi:
Inledningens första tre ackord är väl Michele?
Kanske är  det Irma jag syftar på? "För jag kan inte flyga", "jag kan inte simma" etc. eller nåt det var ju några år sedan.

Eko

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 31.12.2008, 17:04:53 ---Inledningens första tre ackord är väl Michele?
Kanske är  det Irma jag syftar på? "För jag kan inte flyga", "jag kan inte simma" etc. eller nåt det var ju några år sedan.

Eko

--- Slut citat ---

Det stämmer nog bra på Michele! Tror det stämmer rätt bra också på While my guitar.......!
Det enda liknande jag kan komma på med Idde/Irma är Fiskarna i havet! Dom flyter ju!  :)
/Asti

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 31.12.2008, 17:46:41 ---
--- Citat från: Eko skrivet 31.12.2008, 17:04:53 ---Kanske är  det Irma jag syftar på? "För jag kan inte flyga", "jag kan inte simma" etc. eller nåt det var ju några år sedan.

--- Slut citat ---
Det enda liknande jag kan komma på med Idde/Irma är Fiskarna i havet! Dom flyter ju!  :)

--- Slut citat ---

På tal om text-associationer finns en från 1980-talet som du Eko hörde, då du och jag i somras hade med oss gitarrerna i segelbåten!
http://boom.shivas.se/lyrics/lyricsmaxb/_flode.txt

-Flödessväng 1:
ett flöde, aaa   , jag flyter ut i strömmen.
Ett flöde, aaa   , jag svävar ovanpå

-Flödesväng 2:
ett flöde, aaa   , vi flyter, ut i strömmen
Vi flyter, aaa   , vi svävar i det blå

Åh jag flyter, jag flyter ovanpå.
Åh jag svävar, jag svävar i det blå! 

Första gitarrtonerna kan påminna om kvalitén i "Michelle" och "While my guitar gently weeps".

Asti - du äger!!!

- Guld -
Bara så bra!!!
Fixa ett bra slut på låten. I mina öron går det inte att få det bättre än så här!
Jag bugar och bockar och - skjuts in i mp3-spelaren!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion