Forum > Demolåtar

The Constant Screaming Blues

<< < (3/4) > >>

Clemens:
wtf blues? :blink:..ligger inte så mycket för mig..men blues med Karl är något annat  :)...superskön låt...saknar inget, gillar det lilla formatet i denna låt..Åsas kör förgyller...börjar låta bra om dina mixar nu..kul...en liten pärla!

asti:
Väldigt fin "gospelballad" - finns det? Fin melodi och fin text.
Det enda jag reagerar på är att din sång är lite för stark på vissa ställen och att Åsas sång kunde höjas en aning.
Mellanspelet kanske kunde förstärkas med lite pianofill? Eller det är tänkt som en "vilopaus"?
Jag kan bara instämma i hyllningskören!  :wub:
/Asti

karl:
Clemens...blues och blues...kanske mer en sinnesstämning men kul att du tycker den funkar..

asti..."gospelballad" finns säkert då det drar åt det hållet...vet inte vilken version du lyssnat på men jag drog upp Åsas kör och tog ner min sång, greja fram orgeln lite mer och meckade om trummorna på den senare versionen och mellanspelet får vara "vilostund"...tack för lyssning och Gott Nytt År

Allt gott / karl

Tokai:
Lyssnar på sista versionen. Kan bara säga att det är superbt! Kanske en av dina bättre låtar. Vet faktiskt inte vad den har att göra bland ofärdiga demos? Finns den nån osäkerhet här?
Kanske saknar jag en gnutta reverb (eller lite mer) på det hela. Sen är det lite puffar på sången på några ställen - men inget skriva hem om. Som maxB skriver: du är en seriös musiker. Vill verkligen hålla med om det. Allt känns så gjutet. Visst hör jag en del tveksamheter i sången, som om du blir lite överraskad att du ska sjunga - lite orepat kanske man kan säga.
Efter halva låten önskar jag mig kanske nått nytt i ljudbilden. Känns som att första halvan och den senare är ganska identiska. Men det är petitesser, minst sagt. Och gott nytt år på dig karl!

Dividend:
Jo grym låt det här..

Kan hålla med om att ljudbilden kunde förändras mer, men det är en petitess. Skönt lunk som griper tag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion