Forum > Demolåtar

The Constant Screaming Blues

<< < (2/4) > >>

equality:
Gripande låt som berör. Jag vet ingen som kan uttrycka utsatthet och enslighet så väl som du i ord och ton.
Här kommer dina vokala talanger helt till sin rätt i dynamik och omfång. Vacker melodi och mycket stark refräng.
Med risk att verka småaktig skulle jag vilja låta bli att kommentera petitesser i mixen men antar att du
ändå kan vara intresserad? OK, synthen skulle jag helt vilja byta mot den snygga hammonden. Din sång ligger fint
i förgrunden men få oväntad konkurrens av trummorna så backa dom lite. Åsas kör är för svag. Din sång är
något för stark på de högsta partierna. Kanske kan komprimeras försiktigt utan att pruta på uttrcket? Bara mina åsikter
och det finns flera så ta dom med en nypa salt. Överlag en mycket stark låt och det är fortfarande ett under att din musik är gratis.

oceanmusic:
Alldeles rasande vackert! :) Du har, som Equality redan nämnt, en alldeles speciell förmåga att kombinera text och melodi till en grönskön kombination. Mycket imponerande och inte minst till glädje för många medmänniskor.

karl:
MaxB....tack för lyssningen seriös och seriös vet inte men visst tar jag musiken på allvar  :unsure: och just denna är kanske halvtung textmässigt men inte helt självupplevd utan ett visst inslag av fiktion eller dikt...kul att du gillar iaf

Eko...helt klart är sången överordnad allt annat, önskar kanske lite andra instrument än vad jag brukar ha men det är en penningafråga att utöka ljudbiblioteket...går säkert att arra på annat sätt också men nu blev det så här...tnx

MacTS....Roligt att du tycker om den...

Tnx Bengan...svarar i andra tråden också....

Nice att den berör dig...tar med mig alla dina petitesser i ommixningen...tnx

ocean:en....Tack för lyssning och nice att du gillar...

cykeln:
Ahh vad fint!
Ljudmässigt mycket bra
Din röst, pianot och visparna (även om dessa ev kunde vara något lägre i mixen) låter så bra
Tycker du låter lite som Peter Gabriel
Hör väldigt lite av kören, Åsa - kan det bero å min lyssning?
Riktigt bra låt
förstår dock inte textraden "I was never dreaming of love in vain"
Radion nästa!?

karl:
Ny mix där allt kommer fram lite bättre :unsure:

[mp3=200,20,0,center]http://www.karlmusic.se/constantsb-01.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion