Forum > Demolåtar

The Constant Screaming Blues

<< < (4/4)

Åsa:
Hej hej! Jag gillar den här låten mycket. Du sänkte den och det blev väldigt bra, din röst är mer bekväm nu, låter jättebra. Jag är nog lite skeptisk till min nedpitchade kör, hör jag nu.. Men jag tror att det beror på hur den är mixad nu. Jag tycker inte att kören ska ligga i mitten i ljudbilden som den gör nu.. Jag skulle vilja ha lite mer rymd, panorera ut kören (men då kanske det skulle ha varit några dubbar.. hmmm?) och så kanske lite mer reverb? Så det "svävar ut" lite?  Det är vad jag tycker  ;)

I övrigt, som sagt -jag gillar låten, bra bra annars!

Gott nytt år  :)

***Tillägg!
Nu har jag lyssnat fler ggr.. om den stämman i mitten sänks pyttelite och om hela kören får lite mer reverb så tror jag det är finemangs sen  :D

karl:
tnx Åsa för dina synpunkter och visst det optimala är inte att gå in i befintliga tonhöjder och redigera men det hela drog ut på tiden och hade testat till och från innan jag beslöt att sänka min sång ett halv tonsteg...ska testa att lägga ut dina spår åt sidorna och lägga ett lätt reverb på....tycker du har bra feel ändå men det kanske gör att allt bäddas in lite mer i ljudbilden...

Allt gott/ karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion