Forum > Demolåtar
equality - gitarrlåt
Clemens:
Snyggt!..lite George Riedel...flöjten är ju bara för bra...ja den här gillar jag mycket! :)
MaxB:
Jag tycker du har fått ett bra akustiskt gitarrljud. Skönt med en knorrig bas och andra percussions också.
Eddi:
Om det bara handlar om att säga vad man tycker om ljudet på gitarren så är det hur lätt som helst - kanon - fortsätt med detta.
Eko
equality:
karl: Tack. Måste kolla in Jan Gabarek. Kul att du noterade marimban. Har ju kört med två K2:or (säkert overkill) som du vet men kanske eletretmicken ger nån färgning i ljudet som kryddning? Annars gillar jag vissa delar i lajnade ljudet om det är transienterna som blir tydligare och kan kombinera det med mickade ljudets mjukhet så kanske det funkar?
Wernborg: "Sjösjuk"? :lol: Jo jag förstår hur du menar och flöjten fick nog för mycket delay med den knorren. Melodin skall ju vara mer genomarbetad också, trevande och hafsig nu. Kul att ljudet gillas. Gitarren är en Yamaha FG-410E med piezo-mickar. Basfattig och ingen hard-top. Till nästa jul en ny akke-gura.
Clemens: Kul att det gillas. Tackar!
MaxB: Tackar. Kul att det ljudet verkar ok.
Eko: Tack för det. Blir sugen på att spela in och mixa om all gitarr jag har spelat in tidigare nu. :rolleyes: :P
ynot:
otroligt bra låt gittarljudet låter bäst i det övre registret kanske eqa...haha,, lite på lowmid-
men väldigt vacker låt
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida