Forum > Demolåtar
equality - gitarrlåt
equality:
LÅTNAMN: Gitarrlåt
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: instrumental
LÅTLÄNGD: 1:42
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: Nej men Lasse Englunds produktioner en förebild.
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Försöker hitta nya infallsvinklar för att förbättra gitarrljudet. Denna gång mickade och lajnade jag gitarren och försökte hitta nån bra balans mellan dessa för bästa ljud. Lade dessutom på delay förutom ett impulsljudsreverb. Fall framåt eller för blött allting? Ursäkta allt stränggnissel, inte snyggt och slarvigt spelat.
edit: La till en flöjt, DukDuk. Förtjust i ljudet och gav kanske lite stadga?
http://www.box.net/shared/gq1nbfgz4o
martinm:
Det låter kanske inte som ett naturligt gitarrljud men det låter bra och det är väl huvudsaken.
Verkar vara en övervikt på det lajnade ljudet o delayet märks också väl.
En bra och behaglig låtsnutt annars.
:P
equality:
Tack Martin!
Kul att försöka få till det riktigt S T O R A ljudet och kanske är jag på rätt väg. Lade till en samplad flöjt.
karl:
nice feel i låten...lite Jan Garbarekstuk... gillar typ marimbaskallret också....gitarrljudet kan säkert gå att få till större men du är säkert på rätt väg, kanske aningen lite övervikt till line-sidan...såg att Röde rekommenderade två mic:ar till akustisk gitarr en K2 20cm från hålet och en mindre elektretmic vid typ 10:de bandet...kanske kan vara något???
Allt gott / karl
Wernborg:
Jag tycker att det låter kalas. Är ju i och för sig en sucker för stora blöta ljudbilder så det är kanske som att sno godis från småbarn att tilltala mig genom sådant. :lol:
Kommer säkert bli en finfin låt också. Flöjten var lite sjösjuk bara.
Congasmällarna passar som en sportmössa.
Vad är det för gitarr du spelar med?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida