Forum > Demolåtar

equality - gitarrlåt

<< < (3/4) > >>

Larsson:
skön musik, den står på repeat & bjuder på skön atmosfär
gitarren känns lite mycket panad (i min smak)
den känns därför lite urholkad, den ligger inte i mitten,inte åt vänster-höger
när jag spelar in en linad & en mickad akke så brukar jag lägga den linade svagt i mitten
och dra den mickade åt sidan

fast jag har iofs inte fått till ubergitarr ljudet heller, men det saknas lite närhet & studs i detta ljud & jag tror att panoreringen kanske är boven

men,skön musik med mycket luft & mysigt med delay på dessutom
den här får gå på repeat några varv till!

:)
/Larsson

oceanmusic:
Denna har ju tokpotential! :)

Dock upplever jag ett kraftigt bummel i min lyssning. Vet inte om det är basen eller gitarren. Vet inte om du avsåg att göra det men det känns lite som om vågorna sköljer över mig.

En vers till och Åsa istf flöjten, då rackarns B)

Wernborg:
Lyssnat igen. Fortfarande bra. Trots sjösjuka  ;)

cykeln:
Eftersom gitarren bara huserar på egen hand i introt så är det lite svårt att säga något säkert om ljudet
- det är flöjten som reagerar som helhet.
Men om man ändå tar enbart gitarren i introt så nog låter det bra (def mycket bättre än vad jag får till) - dock något för stort rum för min smak, detta gäller även flöjten och slagverken - det är för mycket konserthall - men detta är ju en fråga om tycke och smak
Snygg bas och mycket fin melodi - vilsamt och vackert

equality:
ynot: Thnx. Måste nog bli en ny gura så småningom. Bas är väldigt platt i den här gitarren.
Larsson: Du brukar ha kanonljud på akkegura och jag skall testa ditt förlag. Drog reglagen mot mitten på guran men dabbade mig när jag rattade på annat och det blev ett jäkla brus.
Tack för repeaten!
JT:  Potential, tror du det? Försökte bli av med bumlet genom att ratta lite eq, panna och multibandskomprimering men rattade bort mig och det blev alldeles för brusigt. Inte ens värt att lägga upp.
Ytterligare risk för sjösjuka alltså?  :o :rolleyes: :P
Wernis: Ha, ha. Tackar tackar!
Cykeln: Kul att du gillar melodin. Tycker själv den är lite för "lös" i strukturen. Kan hålla med om rummet men kunde vara kul att testa. Tack Orsa!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion