Forum > Färdiga produktioner
Asti - Folk och fä (ny version)
karl:
Jag namedroppar lite ;) ...och hör en Ian Durylåt på basen ,lite fläskquartet emellanåt och däremellan lite Afzelius med Wiehe's text...alltsammans bra och bra feel i Petertappning också i en lite annorlunda låt från dig vad gäller arr och tempo...(av det jag hört) som sagt bra feel och bra framfört...kan sakna en ledande melodi från stråkpartiet annars allt bra...
/ karl
mahan:
Tjou ASTI!
Har ju kommenterat detta förut men lyssnar igen för detta är en snygg låt!
Skulle själv önska lite mera rum (room) i mixen, nu låter den lite packad.
Med lite mer reverb på mastern kunde du få ihop ett bmera "live" vibbar, alla uppträdanden i samma rum dvs!
Sök ett utrymme som motsvarar en lägereld, tycker det kunde passa bäst!
Men det är bara vad jag tycker :)
h. johan
asti:
--- Citat från: equality skrivet 21.12.2008, 18:44:41 ---Jag tycker det låter klarare nu. Ineldningsackorden dock så himla stora och lite tveksam fortfarande till spannet. Men, men en ganska häftig effekt är det.
Lite olika rum på instrumenten. Ahhh-kören stordiggar jag fortfarande. Ta INTE bort den! Skönt halvgalen. Vad har hänt med basen? Låter konstig som 5 meter från micken.
Skön låt och putsa nu litet till EXAKT efter det jag skrivit. :P
--- Slut citat ---
Jag har inte gjort någonting med basen, däremot flyttat andra instrument i panoreringen, vilket möjligen påverkat?
Får se över mixen igen! Tanken med låten är att det ska låta lite galet och utflippat! :) Tack för kommentaren!
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 21.12.2008, 19:04:37 ---Alltså, det konstnärliga lämnar jag därhän...
känns som det krockar något under 4khz..
--- Slut citat ---
Vad jag kan förstå är det bara violinen som ev härjar där i närheten!?
asti:
--- Citat från: karl skrivet 21.12.2008, 19:39:36 ---Jag namedroppar lite ;) ...och hör en Ian Durylåt på basen ,lite fläskquartet emellanåt och däremellan lite Afzelius med Wiehe's text...alltsammans bra och bra feel i Petertappning också i en lite annorlunda låt från dig vad gäller arr och tempo...(av det jag hört) som sagt bra feel och bra framfört...kan sakna en ledande melodi från stråkpartiet annars allt bra...
/ karl
--- Slut citat ---
Har väl försökt med snabbare och även rockigare låtar tidigare, men resultatet brukar inte bli så bra, min röst passar tyvärr inget vidare för sådana låtar!
Fick för mig bara att göra en lite galen och utflippad låt, så att man skakar av sig lite av "Dysterkvist"-stuket! :)
Ska fundera på det du säger med stråkarna - kanske skulle vara lite mer strukturerat!? Tack för synpunkter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida