Forum > Färdiga produktioner

Asti - Folk och fä (ny version)

(1/7) > >>

asti:
Ville göra något annorlunda - mixa musikstilar. Bra eller dåligt? Vad kan förbättras? (allting givetvis :) - men gärna lite konstruktiva tips)

Har filat lite på arret efter tips och synpunkter.

LÅTNAMN:         Folk och fä
ARTIST/GRUPP:  Asti
GENRE:             Zigenarjazzprotestrocklåt
LÅTLÄNGD:        3:30
KOMPOSITÖR:    Asti
PRODUCENT:      Asti
MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008

Text:     Folk och fä

Dom som blivit blåsta på besparingar dom haft
Dom som tappat lusten och förlorat all sin kraft
Vill bli kompenserade - få någonting tillbaks
och inte jämt bli hunsade och ständigt va´till lags

Tiderna förändras, det blir svårt att hänga me´
Människor värderas nu och delas upp i folk och fä

Du som blivit arbetslös när konjunkturen vänt
som sitter på din kammare och undrar vad som hänt

Tiderna förändras.......

Du fattar inte hur du ska betala dina lån
och bankens fagra löften känns numera som ett hån
Samhället blir kallare - förändrar karaktär
från att visa hänsyn till att visa vem du är

Tiderna förändras.......

Den som inte orkar med att ständigt va´på topp
Lämnas i sin ensamhet - utan något hopp

Tiderna förändras.........

Leif:
Tjena!

Skön låt! Jag gillar din mix av stilar! Texten känns aktuell. Kommer att tänka på Björn Afzelius när jag hör dig sjunga. Låter bra! Kanske skulle behövas lite mer jobb på att mixa låten. I nuläget har jag lite svårt att sortera ljuden. Låter som att dem drunknar lite i varandra...annars tycker jag att det låter bra det här! Ska lyssna igen på den sen...gött jobbat såhär långt iaf!

Tack för musiken!

asti:

--- Citat från: Leif skrivet 13.12.2008, 22:14:56 ---Tjena!

Skön låt! Jag gillar din mix av stilar! Texten känns aktuell. Kommer att tänka på Björn Afzelius när jag hör dig sjunga. Låter bra! Kanske skulle behövas lite mer jobb på att mixa låten. I nuläget har jag lite svårt att sortera ljuden. Låter som att dem drunknar lite i varandra...annars tycker jag att det låter bra det här! Ska lyssna igen på den sen...gött jobbat såhär långt iaf!

Tack för musiken!

--- Slut citat ---
Tanken är att det ska låta lite kaotiskt och rörigt! Bara det är bra driv i låten. Men jag har lyssnat mig lite "döv" på den, så det är bra med synpunkter på mixen! Tack för synpunkter!
Det där med Björn Afzelius var intressant - det har jag aldrig hört förut!  :) Skämt åsido, många tycker nog så bara för att jag sjunger på skånska/småländska.
/Asti

Leif:

--- Citat från: asti skrivet 13.12.2008, 22:25:37 ---
--- Citat från: Leif skrivet 13.12.2008, 22:14:56 ---Tjena!

Tack för musiken!

--- Slut citat ---
Tanken är att det ska låta lite kaotiskt och rörigt! Bara det är bra driv i låten. Men jag har lyssnat mig lite "döv" på den, så det är bra med synpunkter på mixen! Tack för synpunkter!
Det där med Björn Afzelius var intressant - det har jag aldrig hört förut!  :) Skämt åsido, många tycker nog så bara för att jag sjunger på skånska/småländska.
/Asti

--- Slut citat ---

Ok! :) Om det är tanken så kanske det är bra såhär! Bra driv tycker jag ju ändå att det är. Hehe kan tänka mig att du har fått höra det ett antal gånger innan! Dock har du en egen grej, trots att det påminner om BA på vissa ställen. Jag är uppvuxen med hans och Wiehe´s låtar och kan fortfarande slänga på en gammal goding med dem ibland, så det är enbart positivt för mig att jag hör likheten i din röst. Den protesterande texten gör ju sitt för liknelsen med. Jag gillar det skarpt!

Ha de gött! :)

ynot:
Tanken är att det ska låta lite kaotiskt och rörigt!  ......

tänk om om detta tror att budskapet sitter i texen vilken är jättabra, låt musiken bara följa med tills mellanspelt o ta ut det där i stället.

bien

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion