Forum > Färdiga produktioner

Asti - Folk och fä (ny version)

<< < (3/7) > >>

MaxB:
Bra bra!
Håller också med tidigare kommentarer. Sången och några instrument ska själva kunna stå för drivet och det kaotiska kan komma in på några ställen och driva på det ännu mer. Trummorna och basen tror jag kan göra underverk för drivet, i ett luftigt arr. Dynamik var ledordet.

Låten är bra!

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.12.2008, 10:40:08 ---Bra bra!
Håller också med tidigare kommentarer. Sången och några instrument ska själva kunna stå för drivet och det kaotiska kan komma in på några ställen och driva på det ännu mer. Trummorna och basen tror jag kan göra underverk för drivet, i ett luftigt arr. Dynamik var ledordet.

Låten är bra!

--- Slut citat ---
Det är väldigt samstämmiga kommentarer, så det blir definitivt en översyn av arr och mix! Kul att låten går hem hos de flesta!
/Asti

freddy:
coolt asti, progg. Totalt otippat. Jag trodde jag hade koll på det du gjorde vid det här laget :) Men detta var en ny asti. Jag tycker också att du med fördel skulle kunna skala av lite i instrumenteringen på verserna, känns som sången blir lite störd nu.

Annars tycker jag att det lät bra och att detta var en friskt inslag. Tänker mig ett album med dig, då kan det behövas lite variation mot den vanliga trubadurasti :) 

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 14.12.2008, 11:46:03 ---coolt asti, progg. Totalt otippat. Jag trodde jag hade koll på det du gjorde vid det här laget :) Men detta var en ny asti. Jag tycker också att du med fördel skulle kunna skala av lite i instrumenteringen på verserna, känns som sången blir lite störd nu.

Annars tycker jag att det lät bra och att detta var en friskt inslag. Tänker mig ett album med dig, då kan det behövas lite variation mot den vanliga trubadurasti :) 

--- Slut citat ---
Jag tror man måste pröva lite annat ibland, annars är nog risken stor att man kör fast! Åtminstone känner jag det behovet. Skulle gärna göra låtar åt pop/rock-hållet, men klarar inte att sjunga så som jag skulle vilja då, så därför blir det oftast visstuket! :)
/Asti

asti:
Har ändrat en del i arrangemanget - dragit ner på violin och cello i början av låten bl.a.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion