Forum > Färdiga produktioner
Dividend - The Seraph Fell From Grace
Marruschkka:
Nu har jag lyssnat på detta stycke för säkert femte gången.
Du nämnde kontrapunkt om detta-inte vet jag , men tycker att det finns ett bärande motiv i detta.
Vid 1:22 kommer detta tema in väldigt starkt, med fagotten, tjusigt sen med körer, rentav himmelskt. Körerna låter f.ö lite gregorianska ibland, passar ju in, med tanke på ditt monofona tema (heter det så? Motsats till polyfon?)
Pukor...you love it..men jag skulle önska lite mer sensitivt där, rent generellt ;)
Stråkarna från 3:20 och framåt...mycket vackra och håller ihop hela stycket.
Från 4:58...en sån underbar final...bravo :P
Just love this, den innehåller både ris & ros i sin helhet :D
/Marr
Memphis:
Okej, here we go. :)
Intressant komposition och mestadels väldigt härliga harmonier. Bra Per.
Introt e skönt men den spontona bastrumma-slagen kändes inte som de passade in, de störde mer än de gav effekt, mindre volym hade iallafall gjort susen, gäller genom hela låten. Jag gillar speciellt partiet med fagotten, känns genomtänkt och så gillar jag det instrumentet väldigt mycket. :D Jobbet med horn-stämmorna samtidigt som stråkarna var bra. Körerna var för höga.
Jag förstår vad andra menar med synthaktiga stråkar, vissa ställen e inte lika bra som andra, men detta är enligt mig det svåraste när man producerar orkestermusik med midi o samplingar. Få det låta realistiskt tar mycket tid, kunskap o erfarenhet, själv har jag lååångt kvar på denna delen. Helst skulle man spelat något stråkinstrument själv för att lättare förstå vad man kan göra för att få verkligare resultat. Men detta var rätt bra ändå och din fantasifulla komposition göra att man inte tänker så mycket på det. Din musik är intressantare än produktionen med andra ord. :) För din stil är ju som förr sagt väldigt unik.
Allt gott o god Jul.
/Memphis
Dividend:
--- Citat från: Kenta K skrivet 16.12.2008, 21:12:32 ---ja du. . .
Du skapar musik dividend... Du har en otrolig fantasi i din alster. Nästan lite... Äventyr... Lite.. Fantasy....
--- Slut citat ---
Tack :)
--- Citera ---
Skriver medans jag lyssnar och nu har jag kommit till kören. NEJ NEJ NEJ! ! !
När dom kommer in faller hela känslan i golvet som en halvstekt pannkaka. Slopa. eller skaffa bättre körer. Eller jobba med dom du har så att dom får bättre känsla.
jag gillar alla låtar du gör där din fulla kines inte är med. hehe
--- Slut citat ---
:lol: :lol: :lol: :lol: Ja han dröjer nog tills jag har ett bra tal att ge honom :D
--- Citera ---
Vad dom andra har sagt om korta toner håller jag INTE med. Jag gillar dom korta tonerna. Det blir snyggt på det vis.
Väldigt fint stycke lite mer än halvägs ut i låten.
Jag hör att du har utvecklats åt alla håll. Detta är vuxet. Du mixar och mastrar bättre. Du använder ljud som går ihop bättre. (utan kören då)
--- Slut citat ---
TACK!!! Kenneth skönt att du hör en utveckling :)
Kören är ju grym. Förstår inte din kritik... Ingen annan har klagat.. ;)
--- Citera ---Ett mycket mäktigt mattematisk symfonisk mästarstycke från våran symfoni mästare...
Edit: Nej, inget jävla talande från din sida i låten. Tack ;) :ph34r:
--- Slut citat ---
Nej det blir nog inget tal från min sida... Men vem vet om den fulle kinesen talar lite sporadiskt här och var i en senare version ;)
TACK för lyssning och feed!
Dividend:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.12.2008, 22:42:48 ---Nu har jag lyssnat på detta stycke för säkert femte gången.
Du nämnde kontrapunkt om detta-inte vet jag , men tycker att det finns ett bärande motiv i detta.
Vid 1:22 kommer detta tema in väldigt starkt, med fagotten, tjusigt sen med körer, rentav himmelskt. Körerna låter f.ö lite gregorianska ibland, passar ju in, med tanke på ditt monofona tema (heter det så? Motsats till polyfon?)
--- Slut citat ---
Vi tar det över msn! :) (poly och mono)
--- Citera ---Pukor...you love it..men jag skulle önska lite mer sensitivt där, rent generellt ;)
--- Slut citat ---
ja, det är nog för mycket pukeri på sina ställen. Sensitivare. Alldeles korrekt.
--- Citera ---Stråkarna från 3:20 och framåt...mycket vackra och håller ihop hela stycket.
Från 4:58...en sån underbar final...bravo :P
Just love this, den innehåller både ris & ros i sin helhet :D
--- Slut citat ---
Tack för lyssningen, och positiv feed :) (mestadels)
Dividend:
--- Citat från: Memphis skrivet 17.12.2008, 20:22:29 ---Okej, here we go. :)
Intressant komposition och mestadels väldigt härliga harmonier. Bra Per.
Introt e skönt men den spontona bastrumma-slagen kändes inte som de passade in, de störde mer än de gav effekt, mindre volym hade iallafall gjort susen, gäller genom hela låten. Jag gillar speciellt partiet med fagotten, känns genomtänkt och så gillar jag det instrumentet väldigt mycket. :D Jobbet med horn-stämmorna samtidigt som stråkarna var bra. Körerna var för höga.
--- Slut citat ---
Dina åsikter är noterade. (Och det ligger säkert något i det mesta ;)
--- Citera ---
Jag förstår vad andra menar med synthaktiga stråkar, vissa ställen e inte lika bra som andra, men detta är enligt mig det svåraste när man producerar orkestermusik med midi o samplingar. Få det låta realistiskt tar mycket tid, kunskap o erfarenhet, själv har jag lååångt kvar på denna delen. Helst skulle man spelat något stråkinstrument själv för att lättare förstå vad man kan göra för att få verkligare resultat. Men detta var rätt bra ändå och din fantasifulla komposition göra att man inte tänker så mycket på det. Din musik är intressantare än produktionen med andra ord. :) För din stil är ju som förr sagt väldigt unik.
--- Slut citat ---
Tack för bästa feeden i hela tråden :D (Eftersom du förklarade vad folk menade ;)
Min justering av velocity var, ärligt talat, ibland lite av ett hafsverk, för det är så JÄKLA tråkigt :D
Men lägger kanske lite mer tid på det om jag orkar ladda projektet igen. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida