Forum > Färdiga produktioner

Dividend - The Seraph Fell From Grace

<< < (10/11) > >>

MaxB:
Et intressant klassiskt stycke. Det är inte ett harmoniskt stycke helt igenom utan jag upplever mycket riktigt att det dras åt olika håll - fram och tillbaka - av olika röster och instrument. Det gör stycket levande, lite farligt och väldigt speciellt.

Tonerna fungerar bra nu, hör inte några korta toner som vid min tidigare lyssning.
Här finns nu också slagverk som skapar en mäktighet i stycket.

Är slutet verkligen slutet eller fortsätter det? Jag är nyfiken. Om det är slut här, önskar jag att det skulle vara några lugna sekunder till med en väldigt avslappnad kör så att man, så att säga hinner förstå, i lugn och ro att nu är det snart är slut. Annars kommer slutet lite plötsligt mitt i spänningen. Det här är bara en ide som dök upp i mitt huvud, kanske inte alls ska vara så...

God krävande musik - av Dividend

MacTS:
coolt! Sån här musik vill jag också kunna göra!

Dividend:
MacTS: Tack, för lyssning, och att du gillade det! :)

--- Citat från: MaxB skrivet 18.12.2008, 13:55:53 ---Et intressant klassiskt stycke. Det är inte ett harmoniskt stycke helt igenom utan jag upplever mycket riktigt att det dras åt olika håll - fram och tillbaka - av olika röster och instrument. Det gör stycket levande, lite farligt och väldigt speciellt.

--- Slut citat ---

Tack! Sanningen är väl att det inte är (wien-)klassicism eller barock eller nåt sånt, mer musikalmusik eller... nåt. :D

Jag måste plugga (mycket) mer för att skriva "klassisk" musik, men så länge får ni hålla till godo med det jag presterar för tillfället :)

--- Citera ---
Tonerna fungerar bra nu, hör inte några korta toner som vid min tidigare lyssning.
Här finns nu också slagverk som skapar en mäktighet i stycket.

Är slutet verkligen slutet eller fortsätter det? Jag är nyfiken. Om det är slut här, önskar jag att det skulle vara några lugna sekunder till med en väldigt avslappnad kör så att man, så att säga hinner förstå, i lugn och ro att nu är det snart är slut. Annars kommer slutet lite plötsligt mitt i spänningen. Det här är bara en ide som dök upp i mitt huvud, kanske inte alls ska vara så...

--- Slut citat ---

jag funderar smått på en fortsättning :)

[/quote]

God krävande musik - av Dividend

[/quote]

TACK!

Rattlesnake:
Ja, du Dividend, rent kompositionsmässigt är det få som slår dig på fingrarna. Och absolut ingen hittar så bra titlar på verken som du. Du leker med intrikata teman, orkestrering och stämningseffekter så det står härliga till. Jag som gillar melodier hittar en liten trevlig melodi vid 215s som är min favorit. Men tekniken vid framförandet är inte bra. Jag menar förmågan att få lyssnaren att uppleva att det finns en riktig orkester här. Jag har hört flera exempel här på forumet där man har fått EWQL att låta underbart äkta, så jag håller inte med Stolle att bristerna ligger i orkesterbiblioteket.

Jag reagerar på en del grejer som nästan varandes nybörjarmisstag eller i af väldigt slarviga. Tycker t ex att din stråkföring här låter sämre, det låter kvantiserat som om man har kört ett notblad rakt av till MIDI. Oboen låter bra tills den helt plötsligt gör en så snabbt arpeggio så att det låter som ett klaviatur, och skumma volymhopp som vid 100s. Pukorna och övrigt slagverk ger en riktig domedagskänsla, men de är ju inte i takt! Körerna funkar riktig bra där de sjunger långa utdragna toner, men inte kan väl någon tycka att de låter bra på slutet?

Kanske gnäller jag bara för att konkurrensen hårdnat, inte för att du har blivit "sämre" men jag skriver inte detta för att trycka ner dig eller vara elak. Jag tycker bara att du skall utveckla din teknik. Att köra med ryggdunkningar endast utvecklar inte. Jag vill inte ha sådan "kritik" iaf. :)

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.12.2008, 20:21:50 ---Ja, du Dividend, rent kompositionsmässigt är det få som slår dig på fingrarna. Och absolut ingen hittar så bra titlar på verken som du. Du leker med intrikata teman, orkestrering och stämningseffekter så det står härliga till. Jag som gillar melodier hittar en liten trevlig melodi vid 215s som är min favorit. Men tekniken vid framförandet är inte bra. Jag menar förmågan att få lyssnaren att uppleva att det finns en riktig orkester här. Jag har hört flera exempel här på forumet där man har fått EWQL att låta underbart äkta, så jag håller inte med Stolle att bristerna ligger i orkesterbiblioteket.

--- Slut citat ---

Det ligger en hel del i det du skriver.

--- Citera ---Jag reagerar på en del grejer som nästan varandes nybörjarmisstag eller i af väldigt slarviga. Tycker t ex att din stråkföring här låter sämre, det låter kvantiserat som om man har kört ett notblad rakt av till MIDI.

--- Slut citat ---

Sanningen är att det var ett hafsigt justerande av midi-volymen på denna. Anledning? Vet inte, för tillfället týckte jag det kändes tråkigt att göra. Fullt berättigad kritik!

--- Citera ---Oboen låter bra tills den helt plötsligt gör en så snabbt arpeggio så att det låter som ett klaviatur, och skumma volymhopp som vid 100s. Pukorna och övrigt slagverk ger en riktig domedagskänsla, men de är ju inte i takt! Körerna funkar riktig bra där de sjunger långa utdragna toner, men inte kan väl någon tycka att de låter bra på slutet?

--- Slut citat ---

Iofs är det en fagott! :D

--- Citera ---Kanske gnäller jag bara för att konkurrensen hårdnat, inte för att du har blivit "sämre" men jag skriver inte detta för att trycka ner dig eller vara elak. Jag tycker bara att du skall utveckla din teknik. Att köra med ryggdunkningar endast utvecklar inte. Jag vill inte ha sådan "kritik" iaf. :)

--- Slut citat ---

Inte jag heller! Tack för jättebra feed! :)

När jag orkar fortsätter jag på denna :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion