Forum > Färdiga produktioner

Dividend - The Seraph Fell From Grace

(1/11) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: The Seraph Fell From Grace
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: orkester
LÅTLÄNGD: 6:24
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

(Titel kommer sig av att jag läste några delar av Johan miltons Paradise lost...)

Jag tänker hålla tal (kanske) ur boken.. det avsnitt som handlar om när djävlarna fallit ner i helvetet.

Men musiken är klar!

Lyssna:

Light Head:
Detta låter amerikansk action lång väg,, någon film med Arnold och jorden håller på att gå under..

Nu skall jag spåna rejält. Nu är det lite kort, och jag ser/hör ett stycke på ca 10.32 när detta är klart.

Använd gärna rösterna, de låter väldigt futuristiskt men låt de vara med väldigt sparsmakat i början,, och svagt. Om de kommer in de sista 3 min och lyfter upp undergången, eftertanken och framtidens undergångsproblematik.

I bland så vill jag nog ha lite mer distinkta stråkar. Speciellt på de kortare tonerna efter 1minut.

Bra jobbat och detta måste ju bli en uppdaterad och längre version, rätt snart väl??

freddy:
Tycker det låter bra divid. På något vis känns det lite ryckigt, många toner som är avhuggna som kunde förlängas med fördel känns det som. Körsamplingen gillade jag inte alls, inte till naturtrogen orkester, kanske om det var lite andra instrument som bidrog till en mer syntig omgivning. Men samtidigt så tager man vad man haver liksom, förstår ju det. Kanske kan någon tjej här sjunga?

Det känns lite episkt, skulle vilja förstärka det med lite cymbaler och slagverk.

Ett bra utkast som jag är säker på att du kommer förädla med tiden. 

Dividend:

--- Citat från: freddy skrivet 11.12.2008, 20:39:31 ---Tycker det låter bra divid. På något vis känns det lite ryckigt, många toner som är avhuggna som kunde förlängas med fördel känns det som. Körsamplingen gillade jag inte alls, inte till naturtrogen orkester, kanske om det var lite andra instrument som bidrog till en mer syntig omgivning. Men samtidigt så tager man vad man haver liksom, förstår ju det. Kanske kan någon tjej här sjunga?

Det känns lite episkt, skulle vilja förstärka det med lite cymbaler och slagverk.

Ett bra utkast som jag är säker på att du kommer förädla med tiden. 

--- Slut citat ---

Tack. Ja den där rösten vette sjutton om jag behåller. För vilket instrument är tonerna avhuggna?

Light head: Noterat om rösterna ;) Distinkta stråkar likaså...

Blir nog ny version när den legat några dagar :)

Tack!

Dividend:
DEt blev ny version nu! :)

Fortfarande bara ett utkast, men rätt intressant om jag får säga det själv :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion