Forum > Färdiga produktioner
Eko - Who Flood The World
Harmonica mike:
--- Citat från: Eko skrivet 07.03.2009, 18:10:01 ---
--- Citat från: MacTS skrivet 07.03.2009, 18:03:24 ---Härlig låt! Dessvärre så låter inte trummorna så bra.....jobba lite mer med programmering och ljudet (tex reverb på virvel) så är du hemma sen, låter förtjänar det!
--- Slut citat ---
Men alltså hur i h-te gör jag för att lägga reverb bara på virvelkaggen? Jag kör EZ med Vintage-kitet.
Eko
--- Slut citat ---
Enkelt:
Gå in i ez:t,du kan välja vilka delar av trumsetet som skall få egna spår - track 1-8...Sen går du in i instrumentet längre ned under dina pluggar i projektet,alltså där ez:t ligger.Där kan du klicka på de separata spåren som du valt för exempelvis bakagge eller virvel.Där har du möjlighet att göra vad du vill med de enskilda delarna,fixa tryck i baskaggen eller lägga ett eget reverb på virvel eller hela setet - om du valt en kanal för alla ljuden..Möjligheterna blir således oändliga..
Sen skulle jag vilja ha upp virvel ljudet liiiite till i låten :)
mvh
Micael
equality:
--- Citat från: asti skrivet 06.03.2009, 21:06:41 ---...påminner lite om Byrds i t.ex Eight miles high...
/Asti
--- Slut citat ---
Ja men DEN var det ju! :D Helskön, helhög gura! :rolleyes:
cykeln:
--- Citat från: equality skrivet 08.03.2009, 13:09:20 ---
Ja men DEN var det ju! :D Helskön, helhög gura! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Skönt att ha rätt :D
och Moody Blues har du ju faktiskt rätt i - En John Lodge på något av konceptalbumen
Nu hörde jag en fin bas i början på låten också!
Eddi:
Ja onekligen påminner gitarrljudet lite om det
http://www.youtube.com/watch?v=1myOiIBbEwY
Vilket minne en del har :)
Eko
cykeln:
--- Citat från: Eko skrivet 08.03.2009, 13:35:18 ---Ja onekligen påminner gitarrljudet lite om det
http://www.youtube.com/watch?v=1myOiIBbEwY
Vilket minne en del har :)
Eko
--- Slut citat ---
Det är väl det att man börjat gå i barndom och kommer ihåg sånt från tonåren
Men fråga mig vad som hände igår så går jag bet ...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida