Forum > Färdiga produktioner

Eko - Who Flood The World

<< < (7/9) > >>

asti:
Psykedeliskt så det förslår! Gitarrsolot påminner lite om Byrds i t.ex Eight miles high (snacka om att vara höga)!
Gillar det lite ostrukturerade arret och den flummiga synthen och gitarren! Kunde tänkt mig sången lite mer eq:ad för att få ytterligare karaktär åt det psykedeliska.
Lägg gärna reverb på trummorna, så tror jag dom smälter in bättre.
/Asti

MacTS:
Härlig låt! Dessvärre så låter inte trummorna så bra.....jobba lite mer med programmering och ljudet (tex reverb på virvel) så är du hemma sen, låter förtjänar det!

Eddi:

--- Citat från: MacTS skrivet 07.03.2009, 18:03:24 ---Härlig låt! Dessvärre så låter inte trummorna så bra.....jobba lite mer med programmering och ljudet (tex reverb på virvel) så är du hemma sen, låter förtjänar det!

--- Slut citat ---
Men alltså hur i h-te gör jag för att lägga reverb bara på virvelkaggen? Jag kör EZ med Vintage-kitet.
Eko

equality:
Den där guran påminner mig om nåt som jag inte hört på trettio år  :D. Moody Blues?? Verkligen härliga vibbar och underbart att sådan här musik görs idag.
Kompetent och melodiöst.

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 06.03.2009, 21:06:41 ---Psykedeliskt så det förslår! Gitarrsolot påminner lite om Byrds i t.ex Eight miles high (snacka om att vara höga)!
Gillar det lite ostrukturerade arret och den flummiga synthen och gitarren! Kunde tänkt mig sången lite mer eq:ad för att få ytterligare karaktär åt det psykedeliska.
Lägg gärna reverb på trummorna, så tror jag dom smälter in bättre.
/Asti

--- Slut citat ---
:D Tack för lyssning och tyckning Asti - ja det låter som en enklare manöver att lägga mer reverb på alla trummor än bara virveln som MacTS föreslår (överkurs)

--- Citat från: equality skrivet 08.03.2009, 12:38:00 ---Den där guran påminner mig om nåt som jag inte hört på trettio år  :D. Moody Blues?? Verkligen härliga vibbar och underbart att sådan här musik görs idag.
Kompetent och melodiöst.

--- Slut citat ---
Ja man kan ju tro att låten är 30 år och visst har jag ju en del sådana i bagaget men denna är ny trots allt fast gitarren var med redan på Moody Blues tid "kompetent och melodiöst" suger jag åt mig Tack EQ

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion