Forum > Färdiga produktioner

djonas feat Åsa - My Strokes Are All For You

(1/6) > >>

djonas:
LÅTNAMN: My strokes are all for you
ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe
GENRE: Rockig Pop
LÅTLÄNGD: 05:26
KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe
PRODUCENT: Jonas Ekestubbe
EV. MEDVERKANDE: Åsa på sång
INSPELNINGSÅR: 2008, orginalet från 2002 orginalet för den som vill höra hur det lät en gång i tiden
FORMAT: mp3

Hej på er!
Här kommer ännu en gammal låt från ett band jag lirade i tidigare som jag nu dammat av och gett nytt liv.
Stort tack till Åsa som gett låten härligt dynamik. :)
All kritik är som vanligt välkommen!
Mvh / djonas

perrra:
som vanligt är du sååå sjukt tight på dina guror.
Samt att dina produktioner är så clean så man blir ju mörkrädd när man jämför sina egna låtar med dina verk  :wub:

Jag gillar alltid dina låtar, för jag vet hur petnoga du är med allting.
Åsa förgyller allt också, man får en annan vy på hela projektet än om det hade vart en instrumental låt!
Som vanligt avslutar jag med att skriva: Det finns en anledning att jag använder nästan uteslutande dig som gitarrist i mina låtar!! :D

Skitbra!

equality:
Grymt! Som alltid när det gäller din musik. Snygga harmisar och jäkligt snyggt ljud. Hur får du till det?  :rolleyes: :D Så behagligt på alla sätt. Åsa kan ju sjunga allt. Hon är otrolig. Kul att lyssna på den första inspelningen också. Låter som en liveinspelning där den nya är albumspåret då förstås. Skönt utflipprade flöjt- och gitarrsolon.

freddy:
Riktigt schyst med lite orkesterrock på KR. Bra framförande av båda. Bra lirat djonas och snygga orkestrala grejer som fyller ut bra. Åsa sjunger bra med. :) Behövs dock lite mer jobb på denna, innan den känns helt klar.

För det första så distar mixen alldeles förskräckligt mycket. Det är vissa markeringar på versen och sen på refrängen, dra tillbaka lite på masterregeln.

--------------------------

Pratat lite med Åsa nu angående att det slår över. Jag märkte att det var under sångpartierna. Alltså i slutet av varje versrunda. Refrängerna och sticket när hon sjunger. "Love" på sista refrängen var extra tydligt att det slår över.

--------------------------

Disten på kompgitarren är overkill också, jag tycker inte det passar med dödsmetaldist i en mysig hårdrockslåt som denna. :) 50% av det du har nu så tycker jag den skulle sitta i ljudbilden bättre.

Sen var det lite fula strängljud på guran mellan markeringarna i introt, klipp bort dessa och rensa upp.

Blir skitbra om guradisten kommer ner och den digitala masterdisten försvinner helt :)

Lät ju mest negativt kanske, men det är bara detaljer.

Kul låt och bra insatser!

djonas:

--- Citat från: perrra skrivet 24.11.2008, 21:30:46 ---som vanligt är du sååå sjukt tight på dina guror.
Samt att dina produktioner är så clean så man blir ju mörkrädd när man jämför sina egna låtar med dina verk  :wub:

Jag gillar alltid dina låtar, för jag vet hur petnoga du är med allting.
Åsa förgyller allt också, man får en annan vy på hela projektet än om det hade vart en instrumental låt!
Som vanligt avslutar jag med att skriva: Det finns en anledning att jag använder nästan uteslutande dig som gitarrist i mina låtar!! :D

Skitbra!

--- Slut citat ---
Tack Perrra!
Roligt att du gillar låten och gurorna. =)
// djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion