Forum > Färdiga produktioner
djonas feat Åsa - My Strokes Are All For You
djonas:
--- Citat från: equality skrivet 24.11.2008, 22:07:56 ---Grymt! Som alltid när det gäller din musik. Snygga harmisar och jäkligt snyggt ljud. Hur får du till det? :rolleyes: :D Så behagligt på alla sätt. Åsa kan ju sjunga allt. Hon är otrolig. Kul att lyssna på den första inspelningen också. Låter som en liveinspelning där den nya är albumspåret då förstås. Skönt utflipprade flöjt- och gitarrsolon.
--- Slut citat ---
Tackar och bockar!
Yes Åsa är grym som fasen. Riktigt rolig och lätt att jobba med.
Haha orginalinspelningen är faktiskt inspelad live i en tagning i replokal...det kanske hörs haha :ph34r: med typ 4 st mickar, 1 till gitarr, 1 till sång och 2 till trummorna (baskagge och överhäng). :D
Tack för lyssning!
// djonas
djonas:
--- Citat från: drloop skrivet 24.11.2008, 22:41:18 ---Grymt sa grisen.
Bra gjort båda två!
Kul att lyssna på!
Ett enda litet klagomål. Jag tycker mixen distar ibland. på lite olika ställen hör jag något frasande som inte borde vara där.
Men annars tipp topp!
--- Slut citat ---
Tack grisen! ;)
Ska kolla över digidisten, märkte det själv nu och det är sångspåren som slår över ibland.
Tack för lyssning!
// djonas
Stolle:
Bra produktion och bra arrangemang. Allting låter väldigt bra förutom kompgitarrens dist. Det låter bisvärm och passar inte alls i denna låt. Det är nånting med gitarrljudet under "ekogitarr partiet" som låter lite tokigt också. Det knastrar till ibland. Överstyrning av fel sort så att säga. Överlag dock väldigt väl genomfört får jag säga.
asti:
Ursnygg produktion och arr och lysande gitarrspel! :wub:
Åsa sjunger som vanligt jättefint, men tycker att det kanske är lite för mycket "skönsång" för låtens karaktär! Men jag har legat sjuk ett tag nu, så jag är antagligen ute och cyklar. :)
Skulle också vilja veta hur man får till ett så snyggt, rent ljud med sådan dynamik! Verkligen bra jobbat!
Fidden:
Tyckte det blev en väldigt skön kontrast mellan det hårda kompet och den mjuka rösten. Snuskigt kompetent spelat också, som vanligt. Bra jobbat.
Det enda jag reagerade på var att slutet kom lite plötsligt. Hade varit snyggt med något litet akustiskt outro som avrundning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida