Forum > Färdiga produktioner

Memphis (duett med Åsa och Jonnerstone) - The Christmas time

<< < (9/10) > >>

Alatar:
Hej!

Kan bara instämma i de andra hyllningar. Väldigt fin låt.

MEN, jag kan inte låta bli att även påpeka saker som i mit tycke kan göras ännu bättre:

1) Sångarna behöver mer "power". Alltså mer uttryck, framförallt i höjdpunkterna.

2) Orkestern: Jag skulle önska att orkestern ännu mer lät som om de inte kan vänta att komma till nästa höjdpunkt i låten. Dock utan att öka i tempo för det! Och kanske lite mer accent här och där i orkestern, det känns lite för tamt ibland.

MVH

// Martin

Åsa:

--- Citat från: Alatar skrivet 01.02.2009, 19:35:36 ---Hej!

MEN, jag kan inte låta bli att även påpeka saker som i mit tycke kan göras ännu bättre:

1) Sångarna behöver mer "power". Alltså mer uttryck, framförallt i höjdpunkterna.

2) Orkestern: Jag skulle önska att orkestern ännu mer lät som om de inte kan vänta att komma till nästa höjdpunkt i låten. Dock utan att öka i tempo för det! Och kanske lite mer accent här och där i orkestern, det känns lite för tamt ibland.

MVH

// Martin

--- Slut citat ---

Hej på dig och välkommen hit får jag då vara den första att hälsa  :)
Kul att du lyssnade på en jullåt såhär i februari! Och kul att du gillar låten!
Kan väl svara lite på sångkommentaren.. jag pressade på allt jag kunde - refrängen ligger ett tonläge där jag inte kunde få fram mer kraft.. mer känsla har jag kanske kunnat lyckas med, men jag slet ont  :D Det gjorde jonnerstone med vet jag, förkyld som han var  :)
/Åsa

Memphis:

--- Citat från: Alatar skrivet 01.02.2009, 19:35:36 ---Hej!

MVH

// Martin

--- Slut citat ---

Hehe, ja kul med en jullåtsbump. :D

Tja och välkommen Alatar. Jag antar att det är du med samma nick på SF? Jo, du har nog poäng i vad du skriver angående orkestern. Får ta en snack med dom.  :P Får bli att tänka på under Juleljud-09.  ^_^ Roligt att du gillade låten.

God Jul i efterskott!

:wub:

/MEmphis

Harmonica mike:
Finns bara ett ord för detta:

BRA BRA BRA BRA BRA BRA..I oändlighet..

Mycket snyggt jobbat här.

Mvh
Micael

Memphis:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.02.2009, 03:25:29 ---Finns bara ett ord för detta:

BRA BRA BRA BRA BRA BRA..I oändlighet..

Mycket snyggt jobbat här.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack Mike!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion