Forum > Färdiga produktioner

Memphis (duett med Åsa och Jonnerstone) - The Christmas time

(1/10) > >>

Memphis:
LÅTNAMN: The Christmas time
GRUPP: Memphis - Åsa - Jonnerstone
GENRE: Orkester
LÅTLÄNGD: 4:10
KOMPOSITÖR: Memphis
TEXT O MELODI AV: Memphis
MIXAD AV: Memphis
PÅ SÅNG: Åsa och Jonnerstone
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: MP3

Hallå i stugorna!  :)

Äntligen är låten klar!! Har hållt på i snart två månader med detta som är tänkt som ett bidrag till Juleljud-08. Efter att ha slitit med kompmusiken, melodin och texten så gick jag ut på jakt efter en manlig och kvinnlig medlem på sång i form av en duett. Åsa hade jag i planerna redan från början och nu mot slutet så blev det Jonnerstone eftersom jag blev förtjust i hans röst. Han hade dock väldigt ont om tid men fixade det nu i dagarna innan deadline och jag blev oerhört nöjd med hans insats och det bör nämnas att han drabbats av en förkylning men gjorde så gott han kunde för tillfället. Och Åsa har gjort ett massivt arbete med alla omtagningar men hon har varit envis och fixat detta galant tycker jag! Hon har varit väldigt lätt att arbeta med, varit oväntat engagerad och kommit med flera bra ideér. Även Jonnerstone har kommit med bra förslag på saker som stämmor och dylikt vilket har lyft låten mycket. Musiken är inspirerad av amerikansk film- och musikalmusik vilket nog hörs. Även lite disney. :D

Så nu är jag och de andra spända på att höra vad ni på forumet tycker om låten. Om musiken, mixen, sången, texten eller valfritt. :) Så jag vet om det behövs göras några ändringar. Sången var svår att mixa men jag tror och hoppas det blev rätt bra.

Tack än en gång Åsa och Jonnerstone för era insatser i min låt!  :wub: Tack för mig.

God jul!

Uppdatering: Jag har gjort sista slutmix - 19Nov - Innan jag skickade in den. Blev ännu bättre nu enligt mig och Åsa. :) Var sången jag gjorde justeringar på. 

equality:
Uj, uj, ja de finaste gästerna kommer sist... Här kommer den ena pärlan efter den andra och Eggh får svår konkurrens här vad gäller julskivans hitlåt.
Är svag för Disneyklingande låtar och detta är ju alldeles utomordentligt i sin genre. Vilket sanslöst skickligt hantverk och kompositionen i sig är ju skitsnygg som vi brukar säga i Östergötland.
Arret är helt lysande. För att inte tala om Åsas ljuvliga röst  :wub: men det visste jag ju innan. Jonnerstones insats är också helgjuten, möjligen skulle han fram ett par dB i mixen but who am I to tell...? Detta går långt över min förmåga så jag bara lutar mig tillbaka och njuter. Fan, vilken bra skiva det blir!  :D  Tack för denna!

freddy:
Detta gillar jag. Det låter verkligen amerikanskt. Bra låt, snyggt sjunget med. Åsa gör sig riktigt bra här med.

Några smågrejer bara.

Sista refrängen kunde vara maffigare, du bygger upp den och markerar ettan, sen blir det lite försiktigt som resten av låten. Jag tycker det kunde vara lite pukor och än mer orkesterpåslag där. Så det blir riktigt mycket Disney. :)

Tamburinen/Bjällran ligger i en egen värld, tycker det ska ner ordentligt i mixen. Lite av orkestern försvinner i allt. Nu är det den och sången i fokus känns det som. Men det är lätt fixat.

Fin helhet och bra framfört av alla inblandade, det bjuds det även på en hel del julkänslor.  :lol:

Åsa:
Jag är ju rätt svag för sån här disney/amerikanskt lycklig julinspirerad musik jag med, blir nästan lite tårögd sådär som jag alltid blir när jag tittar på tecknat på julafton  :)
Så glad att jag fick vara med, jättekul att du Jonnerstone hakade på, stämmorna är såå fina.
Jag tycker mixen låter färdig, kan nog iofs hålla med Freddy om att sista refrängen/erna kan maxas lite till på nåt sätt. Mixningen av sången är jag helnöjd med!

Tack för ett kanonkul samarbete!

Rattlesnake:
 :blink:
Vad gör den här låten här? Skulle kunna vara hämtad ur Polarexpressen! Sanslöst bra produktion helt enkelt. Kommersiellt men ändå inte översliskigt.

Orkesterbakgrunden låter helt otroligt bra, Åsa sjunger helt (ursäkta det slitna uttrycket) klockrent...
Jonnerstone låter lite låg och kanske lite diskantfattig. Tycker att de två kanske inte behöver trängas i centrum heller... Tamburinen skulle kunna komma upp och få lite reverb och bredd. Och Freddys synpunkt om slutet är inte dum. Men herrejösses vilken fullträff det här var!   :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion