Forum > Demolåtar
Mary, mary Egghuvud och Åsa slutgilitig version
freddy:
Okej!
Jag gillar låten, riktigt härlig. Tycker ni gör en bra sånginsats båda två!
Lite saker som jag tänkte på.
Basen är väldigt låg, upp med den lite. Känns lite klent.
Trummorna låter inte så bra, det var någon baskagge i introt som var "off" med, tajtas till. Har du några andra trummor att testa med tro? Pukorna låter väldigt eltrumma vilket förtar lite av pub-känslan.
Sen hörde jag lite missljud mellan dina sångstrofer egget. När du kör solo.
Så städa dina sångspår :)
"her black" låter lite märkligt med i första versen. Egget verkar vänta på något där :D
Wernborg:
Förresten....
Snygga detaljer i sångmelodin med långa my och sedan korta high. Superbra.
egghuvud:
--- Citat från: cykeln skrivet 16.11.2008, 22:16:42 ---Så tycker jag att de ordlösa mellanpartierna inte är helt lyckade - lite för "skråligt"
Kompet är lite för statiskt - kunde varieras mer - dämpa - ös på
Särskilt efter sticket - där det blir instrumentalt skulle jag önska mer tryck på instrumenten - det är lite för stillsamt med wisteln där
Som liveversion (och man får vara med och sjunga) kan den gärna vara så här lång - men på "skiva" kanske något kortare
Kul och bra!
--- Slut citat ---
Okej tack för kritik. Svårt att ändra så mycket i grundkomp nu. Kortare blir den inte heller. Tröttnar man så får man spola :)
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.11.2008, 22:17:10 ---Lite Fairytale of New York med Pouges med skönheten och odjuret sångmässigt. (No offence)
Når väl inte riktigt upp låtmässigt till den iofs, men samma goa känsla.
Åsa. Ett nytt uttryck jag hör hos dig när Egget har pressat upp dig i tonhöjd mot var du brukar husera. Kalas.
På det hela - Bra!
--- Slut citat ---
Fariryale är svår att slå. No offence taken heller. Tycker nog att det funkar med något så skriligt mot något så vackert.
--- Citat från: freddy skrivet 16.11.2008, 22:18:59 ---Okej!
Jag gillar låten, riktigt härlig. Tycker ni gör en bra sånginsats båda två!
Lite saker som jag tänkte på.
Basen är väldigt låg, upp med den lite. Känns lite klent.
Trummorna låter inte så bra, det var någon baskagge i introt som var "off" med, tajtas till. Har du några andra trummor att testa med tro? Pukorna låter väldigt eltrumma vilket förtar lite av pub-känslan.
Sen hörde jag lite missljud mellan dina sångstrofer egget. När du kör solo.
Så städa dina sångspår :)
"her black" låter lite märkligt med i första versen. Egget verkar vänta på något där :D
--- Slut citat ---
Basen skall höjas. Punkrona är nog redan körda. Tyckte själv att det lät ganska fett. Smaken är olika. Lite otjat är det nog på några ställen, men det är inte mycket att göra åt. "Her black" är alldeles korrekt. Skall genast fixa det med en ny sångstämma. Och sedan har jag inte städat heller.... :wub: men det skall jag göra nu...
Tack alla för feedback. :)
Ola:
det här kommer att bli riktigt bra men snälla ta mitt råd.
att.
om du gör om trummorna var lite mer spar smakad en golvpuka/baskagge och tamburin typ
nu låter det som om trummisen lirar med DT eller har rökt på eller något
Längtar efter nästa uppgradering
Kommer bli kanon !
Mvh
flabb:
Låter bra, fin låt, jag tycker dock sången är lite för stark.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida