Forum > Demolåtar

Mary, mary Egghuvud och Åsa slutgilitig version

(1/7) > >>

egghuvud:
Okej här är slutresultatet. Trummorna gick tyvärr förlorade i mixingen så jag var tvungen att lägga om dem. Bra kanske tycker nog vissa. :) Detta var nog det svåraste jag försökt mig på. Känns lite som att jag mixat sönder låten, men det blir kanske okej i slutändan ändå?
Problemet var alla audiofilerna, eftersom det är så mycket akustiska instrument här. Det var ju både banjo, akkegitarren, percussion, flöjterna och sedan alla sångfilerna också. Bättre än så här blir det inte. skulle det varit perfekt så skulle jag nog behövt ett par veckor till. Ibland är det bra med deadlines, då är man också tvungen att släppa taget ibland.  Man lär så länge man lever. Nästa år börjar arbetet med jullåten således i Juni.  :)

Låt Mary Mary
Musik Egg
Text Egg och lillesyrran
Diverse instrument (trummor bas banjo tin whistle och annat)
Egghuvud
Sång: Egg och den välsjungande Åsa

Okej. Här kommer mitt bidrag till julskivan. Idén till denna kommer faktiskt från Gömma bach tävlingen. Jag tror det var Dividend som tyckte mitt bidrag lät som en julsång och Equality tyckte att jag borde ha pipor med. Jag hade en gammal vals som jag har arrat lite irländsk folkmusik. Det gav mig också chansen att spela banjo, vilket jag försöker lära mig. Jag tjackade ett par tin whistles och har faktiskt lärt mig iallfall denna melodin.

Kopplade in Åsa för att sjunga och det var en ren lyckoträff.  :)
Inte bara har flickan en fantastisk pipa. Hon är generös, lätt att arbeta med och otroligt proffsig. Kan inte credda henne nog för hennes insats. Hon har slitit hårt på nätterna för att vi skulle klara deadline på denna låten.

Jag körde fast lite i texten men min lillesyrra hjälpte mig med lite rader och rätt tempus.

egghuvud:
Jag hör att min sång distar lite på breaket. Det har jag fixat. Något mer? Någon?  :)

Åsa:
 :wub: rodnar fasen av berömmet här! TACK!
Rackarns rolig låt att sjunga det här, och ett jättebra samarbete!
Livekänslan i låten får mig att ryckas med. Och den irländska känslan i låten, spelglädjen gör ju att man blir glad  :)

Jag har gnällt lite på att sången är lite torr, och så hör jag att det grötar till sig där vid 4 min. Vet att mina hörlurar lurat mig förut, väldigt basiga tydligen. Men får se om nån mer hör det då.

cykeln:
Vilken härligt medryckande melodi som man bara vill vara med och sjunga i!
Era röster går också så bra ihop - riktigt bra
Det svänger, det är livekänsla - en pub en öl (ja, eller två), glada vänner och snö utanför fönstren
Kan bara hålla med om det du skriver om Åsa - vet av egen erfarenhet

Så tycker jag att de ordlösa mellanpartierna inte är helt lyckade - lite för "skråligt"
Kompet är lite för statiskt - kunde varieras mer - dämpa - ös på
Särskilt efter sticket - där det blir instrumentalt skulle jag önska mer tryck på instrumenten - det är lite för stillsamt med wisteln där
Som liveversion (och man får vara med och sjunga) kan den gärna vara så här lång - men på "skiva" kanske något kortare

Kul och bra!

Wernborg:
Lite Fairytale of New York med Pouges med skönheten och odjuret sångmässigt. (No offence)

Når väl inte riktigt upp låtmässigt till den iofs, men samma goa känsla.

Åsa. Ett nytt uttryck jag hör hos dig när Egget har pressat upp dig i tonhöjd mot var du brukar husera. Kalas.

På det hela - Bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion