Forum > Färdiga produktioner

vacum - schackångest

<< < (2/4) > >>

Emulator:
förbereder. har läst lite av första svaret men slutade för att inte färrgas. släcker lampan, bara en pilsner i mig och lyssnar nu, skriver samtidigt :

Mörkt rum, bilder far förbi med strängarna som slås an....bilar.....ensamma människor.

REM-rörelser med ögonen...ryckningar i ansiktet. ögon öppnas åter igen.

varmt, klibbigt. kliar. effektljud som slaskar runt 1:55 påminner mig om att ljudet slår ut hela min hörsel....varmt igen, klibbigt. fluga som irriterar mig i ansiktet men jag kan inte röra mina armar så jag får försöka blåsa bort, nej blåsa inte heller. bara göra ryckningar med ansiktet.

3:06....lugnar sig lite....svetten rinner, men tittar. folk springer förbi mig på stan. bilar schwoschar ljudlöst förbi pga ljudmattan bakom tar ALL plats i mina öron....

det slutar och jag är tillbaks i nån säng typ. tittar upp. vitt rum , helt tyst. mår bättre.

tja...så tolkar jag  :unsure:

EDIT: känner mig märkbart tagen av denna musikaliska resa, man borde lyssna på detta sätt oftare.

1up:
Skum musik! :D Fast på ett bra sätt. Lite som om någon stämmer en gitarr, fast inte vrider på stämskruven. Abstrakt, stort, inte så mörkt, mer Kubrick-sci-fi (snyggt ord, va? :)). Och tystnad och skepnader. Samt inte helt oskumt.

VacUm:
Tack som fasen alla för era upplevelser/tolkningar. Man blir otroligt blind när man lyssnar på egen musik och mina tolkningar påverkas skitmycke av hur jag har jobbat med stycket osvosv.. Jag lyssnar helt enkelt inte som man borde efter ett tag. Därför är det helt grymt att få input på detta viset.

edit: roligt, Valdez: din tanke gällande bollarna är i stort sett på pricken det jag själv tänkte.. eller ville få fram.

Toby:
Gillade det.  :) Gav mig lugn, ingen ångest. Bra stycke som håller ända fram. Snyggt!
Mvh
T

Hellpig:
Space, man... jag tänkte mig en främling från en annan galax som råkat få in en radiofrekvens från jorden där han hörde blues... som han sedan själv försökte efterlikna i sin galna ensamhet därute i den svarta rymden. Ungefär så.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion