Forum > Färdiga produktioner
vacum - schackångest
Rattlesnake:
Den enda känslan det här framkallar hos mig är stressen att strängarna skall gå av, och att tapen till bandekot skall nötas ut. :blink:
Säger nog mer om mig än om stycket...
VacUm:
Tack för alla nya kommentarer. Kul, intressant och lärorikt att höra.
Har märkt att slidegitarrerna som spelar glidtoner kanske var ett dumt val av instrument. Något som inte associerar till usa/blues/western/cowboys osv hade nog öppnat upp för en helt annan lyssning. Cellosar eller något annat orkesterinstrument som normalt inte spelar sånna glidningar hade nog funkat bättre, och dessutom gett en mer "onaturlig" touch på stycket..
Dividend:
Då jag spelade schack mycket för längesedan, så pga titeln ser jag ett schackbräde.
På detta schackbräd finns många pjäser, 32 av olika valörer. De är av gummi och är sugna på krig. Kungen och drottningen samtalar på schackspråket. Där flög en pjäs, där flög pjäs, där flög en till, där en till... Nu så är det fullt krig. Det gäller att hitta en utväg........................ ............................. ............................. ............. kungen och två bönder för vit, kungen och 1 bonde för svart. men vits är en kant bonde, som står mot den svarta....................... ............................. .
de rycker fram.... Hur slutar det?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida