Forum > Demolåtar
Freddy - Warstorm
freddy:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.11.2008, 01:18:01 ---Mäktigt epos, temat tar sin tid att övertyga men gör det då det varieras och nöter in. Krigsteman är populära på KR, men jag tror ingen har lyckats fånga slagfältskänslan så bra som du.
--- Slut citat ---
Fan vad nice! Då är jag nöjd! :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.11.2008, 01:18:01 ---Låter skitbra om orkestern, ingen Midikänsla alls, bra!
--- Slut citat ---
Fint det, jag vet att du har ett känsligt öra.
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.11.2008, 01:18:01 ---Det enda jag kan tycka låter lite sämre är marschtrummorna, låter lite tunnt smatter. Och så tycker jag mig höra en samplad kör lite lågt, som just låter ... samplad kör. Men jag kan ha fel, det kan vara en artefakt av flera instrument som spelar unisont.
--- Slut citat ---
Det kan nog stämma, ska kolla om jag har en lite grövre variant på lager. Nejdå, du har rätt i fallet med syntkören, som sagt känsliga öron :D Jag gillar dom, men mixade medvetet lågt för att inte störa för mycket.
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.11.2008, 01:18:01 ---Lyssnar igen. Partiet 246 s och framåt är pampigt som bara den, hade kunna passa i vilken film som helst med slagscener. Pianot är nästan sinnesjukt hamrande, och det piskar upp till finalen. Gillar slutet som klingar ut i efterklangen.
5 av 5 poäng, lätt. ^_^
--- Slut citat ---
Full pott! :) kul, tack för dom fina orden Rattlesnake. Tack för att du tog dig tid att lyssna och ge bra kommentarer, uppskattas.
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 21.11.2008, 06:50:57 ---Lyssnade i lurar och det var samma störande effekt. Gör nåt åt det eller strunta i det. ;) Bumpar i vilket fall :D
--- Slut citat ---
Jasså, ja jag hör inte riktigt det du syftar på tyvärr. Så det får låta lite orgel där då :D
freddy:
--- Citat från: Leif skrivet 21.11.2008, 22:59:15 ---Tjena Freddy!
Riktigt mäktig låt det här! Får hålla med en del andra om att det låter filmmusik om detta! Skitsnygg komposition! Många känslolägen i den här låten. Pampigt, kraftfullt, sorgset, hoppfullt, stridande, kärleksfullt...ja, fan allt känns det som. Enormt bra insatts!
Tack ska du ha! Skitbra! :)
--- Slut citat ---
Vilken palett du beskriver där Leif, härligt. Bara fina ord, göttans. Tack tack!
Dividend:
--- Citat från: freddy skrivet 22.11.2008, 02:19:43 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 21.11.2008, 06:50:57 ---Lyssnade i lurar och det var samma störande effekt. Gör nåt åt det eller strunta i det. ;) Bumpar i vilket fall :D
--- Slut citat ---
Jasså, ja jag hör inte riktigt det du syftar på tyvärr. Så det får låta lite orgel där då :D
--- Slut citat ---
Jao kompositonen i övrigt är ju 5 noter av 5 möjliga när det är som bäst.. Bara blåset som stör mig lite. Jag kan skicka en mp3a med din låt, med mina kommentarer :D
Eller så struntar vi i det. :)
freddy:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.11.2008, 09:36:10 ---
--- Citat från: freddy skrivet 22.11.2008, 02:19:43 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jao kompositonen i övrigt är ju 5 noter av 5 möjliga när det är som bäst.. Bara blåset som stör mig lite. Jag kan skicka en mp3a med din låt, med mina kommentarer :D
Eller så struntar vi i det. :)
--- Slut citat ---
Ja, jag tar gärna en låt med dina kommentarer. Det skulle jag uppskatta mycket, inte så att jag bara vill att folk ska tycka om detta. Vill gärna lära mig så mycket jag kan, så alla kritiska åsikter är intressanta.
Bring it on bäjbie! :) Det vore hyvens!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida