Forum > Demolåtar

Freddy - Warstorm

(1/7) > >>

freddy:
 ;)

oceanmusic:
Mäktigt! Tänkte skriva medan jag lyssnar med det kunde jag fetglömma.  :o Nåja det var mäktigt och full pump till dit jag hann.  :) Ska lyssna på resten och återkommer med "full" recension.

Nu så!

Bra att det lugnar ner sig lite, då hinnar lyssnaren hämta andan.

Detta var bra!  :) Snyggt krigiskt tema som går genom hela låten. Tycker mig höra EWQL?
Enda jag inte gillar är trumman mot slutet som låter som en skrivmaskin.

Skulle även vilja ha ett par partier med ännu färre instrument, som det är nu fylls mina hörlurar av en "mäktighet" hela tiden. Detta tröttar ut mina öron lite grann, så lite mer kontraster önskar jag.

Imponerad över din mångsidighet!  :)

Eddi:
Det ska vara "klassiskt" i år verkar det som. :D
Detta var mäktigt Freddy Nästan XXXXklass (kommer jag ihåg rätt nu?) Edit: Memphis skulle det vara. Framförallt måste du ha lagt ner en hel hög med tid för trummorna som känns väldigt väl anpassade för detta krigiska stycke. Kändes faktiskt nästan lite kort - tråkigt när den slutade. Har inget att anmärka på.

Eko

equality:
Bra! Struktur och stämning förenas i en fin flow. Tänker filmmusik men funkar bra fristående.

Memphis:
Tja Freddy!

Jag gillar det här!, blev 3 lyssningar. Känns genomarbetat och stundvis väldigt känslofullt, syftar här på den lugna delen där oboen styr och har stråkarna och hornet i bakgrunden. Oboen är dock lite låg och känns för långt bort men detta är svårt att komma ifrån i EWQL vet jag eftersom det är inspelat med naturligt reverb, synd tycker jag.  -_- Låter mycket filmmusik över låten, harmonierna och trumspelet i de actionladdade partierna. Någon jag slås av ganska snabbt är att det inte finns något speciellt tema som låten utgår ifrån annat än basgången och den melodin som först kommer i den lugna delen och i slutet fast där med virvel. Nu ligger det hela tiden någon kort snutt med stråkar eller någon brassintrument som ligger loopad vilket inte gör det så unikt som det skulle kunna vara. Lite svårt att förklara. Nu är jag inget proffs men detta e min opinion. :) Men bra jobbat Freddy! Ett bra verk du komponerat här, väldigt kul att fler här på Kr skriver orkestermusik.  :wub: Ser fram emot mer från dig.

PS. En idé jag fick under lyssningen var om man på den lugna delen med melodin skulle testa lägga den sångstämman med massa reverb som du hade i förra låten? Lite svagt i bagkrunden för att få ännu mer djup i det. Kanske kunde bli coolt. :)

Oj, va mycket det blev.. :wacko: och jag som hade tänkt lägga mig tidigt ikväll..  :lol:

Mvh

Mufphins

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion