Forum > Demolåtar

Freddy - Warstorm

<< < (5/7) > >>

freddy:

--- Citat från: Dividend skrivet 16.11.2008, 19:50:45 ---Har inte läst så noga. Mycket metalartat länge, men det gillas. I introt låter det "kyrkorgel" om det, med avsikt??
Den effekten brukar jag få om jag "slänger på" för mycket i mäktighetssyfte ;) Runt 300 är denna effekt småjobbig.

Min rek är att inte köra fler än en not / sektion ;) (Och låta varje blåssektion ha hand om "sitt" intervall av noter, speciellt.)

Annars jävligt bra. Hypnotiserande vissa stunder :) 

--- Slut citat ---

Förstod inte vad "kyrkorgel" betyder riktigt. Stillaliggande baston kanske?
Upplever inget speciellt vid "300" heller faktiskt. Du får gärna förtydliga om du orkar :D Något som lite bredare/annorlunda panorering kan råda bot på kanske?

Blåssektionen är mycket oktaveringar för att tonerna ska hamna just där varje sektion låter vad jag tycker är normalt, eller som det ska. Är det något speciellt blås du tänker på?

Tack för en bra kommentar och bra kritik Divi.

Rattlesnake:
Mäktigt epos, temat tar sin tid att övertyga men gör det då det varieras och nöter in. Krigsteman är populära på KR, men jag tror ingen har lyckats fånga slagfältskänslan så bra som du.

Låter skitbra om orkestern, ingen Midikänsla alls, bra!

Det enda jag kan tycka låter lite sämre är marschtrummorna, låter lite tunnt smatter. Och så tycker jag mig höra en samplad kör lite lågt, som just låter ... samplad kör. Men jag kan ha fel, det kan vara en artefakt av flera instrument som spelar unisont.

Lyssnar igen. Partiet 246 s och framåt är pampigt som bara den, hade kunna passa i vilken film som helst med slagscener. Pianot är nästan sinnesjukt hamrande, och det piskar upp till finalen. Gillar slutet som klingar ut i efterklangen.
5 av 5 poäng, lätt.  ^_^

Dividend:

--- Citat från: freddy skrivet 17.11.2008, 00:15:17 ---
Förstod inte vad "kyrkorgel" betyder riktigt. Stillaliggande baston kanske?
Upplever inget speciellt vid "300" heller faktiskt. Du får gärna förtydliga om du orkar :D Något som lite bredare/annorlunda panorering kan råda bot på kanske?

Blåssektionen är mycket oktaveringar för att tonerna ska hamna just där varje sektion låter vad jag tycker är normalt, eller som det ska. Är det något speciellt blås du tänker på?

Tack för en bra kommentar och bra kritik Divi.

--- Slut citat ---

Nja, blås kan ha den effekten (låta kyrkorgel) om för många frekvenser täcks samtidigt. (Med ewql m fl). Med "sitt intervall" menar jag att inte låta melodislingar "korsas" horisontellt mellan olika sektioner...

Det kan dock ha varit min lyssning också, efter som ingen annan klagar :) Jag återkommer under morgondagen efter lyssning i hörlurar :)

Dividend:
Lyssnade i lurar och det var samma störande effekt. Gör nåt åt det eller strunta i det. ;) Bumpar i vilket fall :D

Leif:
Tjena Freddy!

Riktigt mäktig låt det här! Får hålla med en del andra om att det låter filmmusik om detta! Skitsnygg komposition! Många känslolägen i den här låten. Pampigt, kraftfullt, sorgset, hoppfullt, stridande, kärleksfullt...ja, fan allt känns det som. Enormt bra insatts!

Tack ska du ha! Skitbra! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion