Kontrollrummet

Waves-v6 demo.. krångligt med iLoc

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Var idag ute på äventyr.
Då fickjagtag på en skiva med Waves v6.
Det var en skiva med hela paketet.
Det skulle även finnas som demo.

Men, vid närmare titt på det så krävdes det en iLok för att ens köra det som demo.
Mycket krångligt och bökigt för någon som bara vill testa om det är något att köpa.
Så, nu har jag klagat färdigt!
http://web.me.com/julle128


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Det här med iLOK är ju ett påfund för att förhindra piratkopiering av programvaran. Jag tycker det är ett bra sätt. Du kan ju installera programvaran på hur många datorer du vill. Det kan du inte med t.ex Spectrasonics plugggar. Sen tycker jag iofs inte att just Waves är värt pengarna. Jag hade Waves för 15 år sen och redan då var de "tunga" och lät inte bättre än andra pluggar UTAN iLOK. Så jag sålde dem igen. iLOK pluggar med DEMOS utan iLOK kan man ju ofta trixa med så att SDEMOperioden resettas och därmed så är själva prövotiden satt ur funktion. Därför har de nu iLOKkrav även vid DEMO / Mikke


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Var idag ute på äventyr.
Då fickjagtag på en skiva med Waves v6.
Det var en skiva med hela paketet.
Det skulle även finnas som demo.

Men, vid närmare titt på det så krävdes det en iLok för att ens köra det som demo.
Mycket krångligt och bökigt för någon som bara vill testa om det är något att köpa.
Så, nu har jag klagat färdigt!
Ja, det är lite krångligt. iLok användes väll tidigare av Emagic (logic) så det är väl då
ett bra val efter som kunden förmodligen redan har en dongle. Nu har apple tagit bort donglen
så folk får köpa donglen som är ganska dyr. Runt 1/4 av de billigaste pluginsen. Men kan nog
resonera så att om man inte har en dongle är man förmodligen inte seriös nog för att vara en kund.
Waves är inte budget alternativet.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det är många andra som kör med iLok (EastWest's nya Play-versioner, Flux, Breverb och många andra - och man kan numera också få Melodyne med iLok-licens om man vill), så man kan få användning för en sådan i många lägen - men det känns ju lite jobbigt att den är betydligt dyrare än Syncrosoft-nyckeln, som Steinberg kör med. Å andra sidan så får man plats med fler licenser i iLok, än i Syncrosoft...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Var idag ute på äventyr.
Då fickjagtag på en skiva med Waves v6.
Det var en skiva med hela paketet.
Det skulle även finnas som demo.

Men, vid närmare titt på det så krävdes det en iLok för att ens köra det som demo.
Mycket krångligt och bökigt för någon som bara vill testa om det är något att köpa.
Så, nu har jag klagat färdigt!
Ja, det är lite krångligt. iLok användes väll tidigare av Emagic (logic) så det är väl då
ett bra val efter som kunden förmodligen redan har en dongle. Nu har apple tagit bort donglen
så folk får köpa donglen som är ganska dyr. Runt 1/4 av de billigaste pluginsen. Men kan nog
resonera så att om man inte har en dongle är man förmodligen inte seriös nog för att vara en kund.
Waves är inte budget alternativet.


hm. så den "emagic"-donglen jag har sen äldre versioner av Logic är en ILok ? :D
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad bace

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Var idag ute på äventyr.
Då fickjagtag på en skiva med Waves v6.
Det var en skiva med hela paketet.
Det skulle även finnas som demo.

Men, vid närmare titt på det så krävdes det en iLok för att ens köra det som demo.
Mycket krångligt och bökigt för någon som bara vill testa om det är något att köpa.
Så, nu har jag klagat färdigt!
Ja, det är lite krångligt. iLok användes väll tidigare av Emagic (logic) så det är väl då
ett bra val efter som kunden förmodligen redan har en dongle. Nu har apple tagit bort donglen
så folk får köpa donglen som är ganska dyr. Runt 1/4 av de billigaste pluginsen. Men kan nog
resonera så att om man inte har en dongle är man förmodligen inte seriös nog för att vara en kund.
Waves är inte budget alternativet.


hm. så den "emagic"-donglen jag har sen äldre versioner av Logic är en ILok ? :D
Jag hade för mig att det var så, men en koll på nätet säger att de inte är samma.