Som relativt nybliven pappa inser jag att det kanske inte blir så jäkla mycket mer inköp på ett tag så idag drog jag till med en "sista" urladdning:

AT4040.
Ingen dyr mik alls men heller inte kinabillig. Jag behöver en kondensator, tyvärr, och den här får duga.

Blackstar HT Dual.
Jag har faktiskt bara hört några youtubeklipp av den. Men det och folks allmänna rekommendationer räckte för mig.

Adam A7.
Jag blir mer och mer allergisk mot diskant och har härlett allergin till:
a) Plugins som "hittar på" diskant.
b) Att mina Fostex är helt enkelt inte bra nog.
Hoppas nu att banddiskant (upp till 35khz) är som Otrivin mot min diskantallergi.

Tanglewood TW15NSB.
Återigen ett sk "förnuft-köp". Jag gillar inte alls att trubadura men ofta åker jag på att göra det i alla fall. Det är vettigt att ha en bra dreadnought, både i studion och framför trötta 50-åringar på firmafest.

Korg Pitchblack stage tuner.
Jag har kommit undan utan stämapparat i 22 år men nu har min gitarristkollega tröttnat på att "ge mig ett A" 12 sekunder innan första set.

Valley People Gain brain II. 2 st.
Jag kom över ett par monterade i låda med strömförsörjning samt dual mono/stereo-switch, till ett ruggigt bra pris. De låter fruktansvärt bra på det mesta men är inte lika lättjobbade på t.ex masterbussen.