idag satt jag i lugnet efter en föreläsning och spelade lite jazzy trummor med min nya 16" baskagge och mina nya 8" och 10" pukor (8an är inte med på bilden!) då jag plötsligt fick ett samtal om att det var dags att uppgradera sig.

jag har nämligen under ett tag pratat med en kompis om att byta med honom, och idag blev det av.

här sitter jag och har städat hela studion på saker, dammsugit golvet och satt upp alu.ställningen som skönheten ska upp på!
för i hallen stod skönheten och väntade på mig

och efter en massa städande och meckande fram och tillbaks, samt ett bordsbygge(syns bakom ställningen) för skärm och högtalare samt telefonladdare var rummet helt färdigt för inlastning.

och färdigt för uppmeckning imorrn, då jag får hjälp av en god vän. frugan tyckte bordet på strax över hundra(!!!!) kilogram var lite för tungt att lyfta.
och sista bilden visar hur stort det faktiskt är. jag är ca. 185 cm (enligt mitt pass) och precis några centimeter längre än bordet.

bordet är alltså ett Soundcraft Series 1600 från ca. -76. Bordet funkar, men dock inte VU-mätarna, iaf inte som de ska. Fader:na behöver en rengöring, och förmodligen en hel del elektrolytkondingar som behöver bytas. Så jag räknar med att få det up-and-going inför sommaren.
Till bordet medföljde en väl fungerande strömdel i 19"format, flera multikablar med siemensdon och en helt ny kabel mellan bord och strömdel.
Bordet har 24 kanaler, varav en stripp är helt ny. 8 bussar och en bantampatch. och självklart alu.profilen

Jag är mer än nöjd med mitt byte. Soundtracs 16-8-16bordet låter förvisso tokbra, men 1600bordet är modulärt, stort, snyggt, brunt, välljudande, och lättare att hitta reservdelar till.
Nåväl, over and out från en mycket glad idf!!!!