Jeg har ikke testet særlig de VG greiene, batteriet tok slutt. Må på Clas O og skaffe meg et par sett med kraftige NiMH AA det sies at den har apetitt på de der. Men jeg fikk prøvd den lenge nok til å konstatere at den virker, ikke har merkbar latency, og at modelleringen ikke er aller verst. Men uten strøm er den en fantastisk god standard strat. Vanskelig å legge fra seg.
Hm. Den har også .009" strengesett og flytende tremolo, og jeg liker bedre .010". Lukter arbeid. Heh. Nå har jeg riktignok all min trem-erfaring fra min andre strat, en '83 "to-knapps" CBS sak med den berømte "free-flyte" patenten. Den endte rimelig stramt inntil kroppen til slutt. Jeg kan jo uansett ingen jeff beck-tricks

VG er Roland-teknologi. En GK-aktig hex pickup (separat signal pr. streng) ved strengestolen og innebygget preamp og DSP med modellering av gitarer og stemminger.
Med den nederste knotten velger man mellom å bruke standardpickupene, modellert strat (for å kunne bruke den ANDRE knotten også med strat), tele, HH strat, og noen akustiske modeller. Dobro, blant annet. Alle modellerings-settingene benytter kun hex-pickup'en, så det er enten-eller, på en måte.
Den andre knotten er for stemming. Der er det standard, drop-D, dadgad, baryton og 12-strenger. Det sies at denne er veldig kjekk å ha når man har flytende tremolo, da er det visstnok ikke bare-bare å stemme om i full fart hvis du vil spille stones og har lagt igjen G-telen hjemme

Man kunne ønsket mer, selvfølgelig, når den først ER stappa med elektronikk. USB for å endre programmet hadde jo vært kult. Kanskje en output a'la roland-ready gitarene, når det først er en hex pickup og preamp ombord, så den kunne kobles på en fullblods gitarsynth. Men man blir jo aldri helt fornøyd

Sommeren er over, vinteren er på vei, så det er ikke umulig at det kan bli en ny låt snart. Med jukse-gitar. Den holder sikkert godt mål i en miks vil jeg tro. Har jo jukse-effektpedaler og jukse-amp fra før uansett

-Robert