Forum > Demolåtar
Cykeln och Marre - Tingel Tangel (En julbetraktelse - v4)
equality:
Härligt! Rakt på utan krusiduller. En text helt i min smak dessutom. Jäkligt bra lir och vilket ös på gitarrerna innan sista versen, urbra rytmer. :D Aningen för starkt komp i andra versen med funky-gitarren som skymmer texten något. Marres röst kommer annars helt till sin rätt. Bra jobbat båda två!
oceanmusic:
Bra låt! :) Schyssta intrument, schysst sång.
Texten - gillar jag inte! Förstår inte riktigt iden med att hela tiden protestera mot allt...
Rattlesnake:
Ja, det här låter riktigt bra! Introt ruskar om lite, den spejsiga acken har jag svårt att tycka om till en början men man vänjer sig. Marres sång låter riktigt rockig här, lead och stämma låter verkligen rätt. Tycker att texten är tydlig nog, jag har inga problem att höra orden.
Det driver på bra, visst hörs det att det är en del midi här men bara en sak som stör mig, och det är basen. Låter lite för bra. Men i övrigt låter det bra, en solid produktion helt enkelt.
cykeln:
Kära vänner tack å hemskt mycket för all respons och synpunkter. Det tycks ju lite olika också ser jag - spännande!
Jag vill också passa på att tacka Marre som gör en strålande insats här särskilt med tanke på att den är i fel tonart för henne och jag har tvingat henne att lämna hennes inneboende souliga röst för den råbarkade proggrock palestinaschal-rösten :wub:
asti
Tack!
Melodin lite osäker - ska lyssna in
Dividend
Från köket - Denna låt kräver faktiskt att man sitter samlad i lyssnarstolen i rätt stereoposition med anteckningsblock :D
Tack! Annorlunda - kul!
Marr ska upp - hmm
stajo
Från köket - Vad har jag sagt om det !
Nej början ska komma så där plötsligt - det är revolutionärerna som stormar in :D
Slutet - Du kan ha rätt i att det är en smula långt - men det var så fint spelat ..
Marr på bra nivå - hmmm
Tack för fina ord!
equality
Tack som f.
OK ska kolla volymen på f-git i andra versen
Häller med om Marres röst
oceanmusic
Tack! Javisst är sången bra!
Ang texten - Ok jag ska försöka att inte protestera mot något endaste dugg i nästa :D
Rattlesnake
Tack och bock!
Introt ska ruska om. Och jag som älskade just det ljudet - det gav faktiskt upphov till hela låten - Eg skulle jag vilja ha det mer likt R McQuinns 12a
Håller helt med om Marres sång
Midi - absolut - Ska se om jag kan fixa lite med basen
david.roennlund:
Klart denna ska vara med på vår eminenta skiva :D
arret känns lite väl platt på nå vis ? skulle vilja ha mer rymd o luft!
som andra sagt, tankvärd text :)
ska lyssna / tänka mer och återkomma med klokare kritik !
!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida